انتشار کتاب قدرتمندسازی و آماده‌سازی از نگاه بیومکانیک (جلد اول)

۰۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۰۵۵ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۲۲۱
کتاب «قدرتمندسازی و آماده‌سازی از نگاه بیومکانیک (جلد اول)»، به‌تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، روانه بازار کتاب شد.
انتشار کتاب قدرتمندسازی و آماده‌سازی از نگاه بیومکانیک (جلد اول)

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب «قدرتمندسازی و آماده‌سازی از نگاه بیومکانیک (جلد اول)»، تألیف: دکتر گوین مویرو، ترجمه: دکتر مجتبی عشرستاقی و فاطمه رضائی و با ویراستاری علمی: دکتر حیدر صادقی، در قطع رحلی و ۳۹۰ صفحه با قیمت 200 تومان، از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی، به‌ تازگی منتشر و به دوست‌داران کتاب، عرضه‌ شده است.

آشنایی با کتاب

«دکتر گوین مویر» مؤلف این اثر، برای ارائه یک کتاب کاربردی در حوزه علوم ورزشی، رویکرد بیومکانیکی را مبنا قرار داده، اما مباحث فیزیولوژیکی، آسیب‌شناختی و یادگیری حرکتی را نیز به‌قدر کافی در نظر گرفته است، تا با نگاهی جامع به تحلیل حرکات انسان و تجویز نسخه‌های مؤثر، برای اجرای بهینه آنها پرداخته شود.

در جلد اول کتاب (شامل فصول اول الی هشتم)، ابتدا مبانی بیومکانیکی و فیزیولوژیکی حاکم بر حرکت و سپس اصول طراحی و برنامه‌ریزی تمرین، مطرح می‌گردد. جلد دوم کتاب نیز (شامل فصول نهم الی سیزدهم و پیوست‌های اول تا هفتم)، با طرح مباحث مرتبط با یادگیری حرکتی و تحلیل و عملکرد آغاز می‌شود و در ادامه، با تمرکز بر سه حرکت پایه پرش، فرود و دوی سرعت، به اوج جذابیت می‌رسد.

در فصول اول تا پنجم، به جنبه‌هایی از بیومکانیک که با قدرتمندسازی و آماده‌سازی مرتبط است، پرداخته می‌شود. موضوعات مورد بحث عبارت‌اند از: مکانیک نیوتنی، مکانیک بافت زیستی (شامل عضله و تاندون)، بیوانرژتیک و شاخص‌های مختلف قدرت عضلانی و اهمیت آنها در ورزش‌های مختلف. فصول ششم تا هشتم، روی برخی جنبه‌های مهم در برنامه‌نویسی برای قدرتمندسازی و آماده‌سازی متمرکز می‌شود. در این فصول روش‌های تمرینی برای توسعه قدرت و توان عضلانی و انعطاف‌پذیری مورد بحث قرار می‌گیرند و طراحی رژیم‌هایی برای گرم کردن مؤثر مطرح می‌گردد.

در فصل نهم روش‌های تحلیل عملکرد در ورزش معرفی می‌شود. با بهره‌گیری از این روش‌ها، تعیین نیازهای فیزیولوژیکی، مکانیکی و تکنیکی ورزش‌های مختلف و نیز ارزیابی تکنیک‌های مورد استفاده در اجرای مهارت‌های ویژه ورزشی میسر می‌گردد. در فصل دهم، رویکرد مبتنی بر قیود برای فراگیری مهارت معرفی می‌شود. در فصول یازدهم تا سیزدهم، با به‌کارگیری مفاهیم ارائه‌ شده در فصول قبلی، حرکات پایه پرش، فرود و دوی سرعت، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب حاضر شامل عناصر آموزشی زیر است:

  • در ابتدای هر فصل، اهداف فصل ارائه‌ شده‌اند.
  • مثال‌های مختلفی از رخدادهای واقعی آورده شده است، که نمونه‌ای از محاسبات براساس اصول ریاضی مطرح‌ شده در هر فصل را ارائه می‌دهد.
  • در بخش پژوهش‌های کاربردی بر پژوهش‌های مرتبط با موضوع فصل تأکید می‌شود.
  • در بخش مفاهیم، موضوعات مرتبط با موضوع فصل روشن می‌گردد.
  • در پایان هر فصل، خلاصه فصل بیان می‌شود و پروژه‌ها و پرسش‌های مروری مطرح می‌گردند.
  • فرهنگ جامعی از اصطلاحات و واژگان مهم مورد نیاز برای درک بیومکانیک قدرتمندسازی و آماده‌سازی در انتهای کتاب، تنظیم‌ شده است.
  • پیوست‌هایی برای تشریح برخی روش‌های ریاضی پیچیده‌تر مورد نیاز در انجام تحلیل‌های بیومکانیکی آورده شده است و منابعی مفید برای کمک به دانشجویان در یافتن و ارزیابی شواهد علمی ارائه گشته است.

مخاطبان

جامعه هدف اصلی این کتاب، دانشجویان سطح بالای کارشناسی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند که قصد مطالعه مفاهیم قدرتمندسازی و آماده‌سازی را دارند. با این‌ حال، کتاب حاضر می‌تواند منبعی ارزشمند برای سایر افراد درگیر در این حوزه نیز باشد. با توجه به ماهیت مباحث مطرح‌ شده، خوانندگان نیازمند برخورداری از دانش‌ پایه آناتومی و فیزیولوژی و آگاهی از مقدمات بیومکانیک هستند.

درباره مؤلف

«دکتر گوین مویر» در دپارتمان علوم ورزشی دانشگاه استراسبورگ غربی مشغول تدریس در کلاس‌های بیومکانیک، فراگیری مهارت و قدرتمندسازی و آماده‌سازی به دانشجویان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی است. وی بیش از 30 مقاله علمی و کتاب در زمینه قدرتمندسازی و آماده‌سازی منتشر کرده است.

نحوه خرید کتاب

  • تماس تلفنی: شماره تلفن 02188747836 و 02188747793 داخلی 200
  • مراجعه حضوری: تهران، خیابان شهید مطهری، خیابان میرعماد، کوچه پنجم، پلاک سه (با هماهنگی قبلی )
  • خرید آنلاین: از طریق آدرس لینک https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/page/318 (سایت‌های آدینه‌بوک، کتاب‌متاب و با مربی)

ارسال رایگان

برای سفارش‌های بالاتر از مبلغ صد هزار تومان (ویژه سفارش تلفنی)، ارسال کتاب‌ها به سراسر کشور، به‌ صورت رایگان، انجام خواهد شد.

دانلود فایل pdf صفحات ابتدایی کتاب


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: بیومکانیک ورزشی


نظر شما :