برگزاری نخستین نشست تخصصی کاراته با حضور ۱۲ تن از اساتید ایرانی و خارجی

۱۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۳ کد : ۹۳۴ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۷۳۰
نخستین نشست تخصصی کاراته با همکاری فدراسیون کاراته و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی امروز با حضور بیش از ۲۰۰ کاربر به‌صورت آنلاین برگزار شد
برگزاری نخستین نشست تخصصی کاراته با حضور ۱۲ تن از اساتید ایرانی و خارجی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، به نقل از روابط عمومی فدراسیون کاراته، نخستین نشست تخصصی کاراته با همکاری فدراسیون کاراته و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی امروز شانزدهم اسفندماه از ساعت ۱۰ صبح به‌صورت وبینار در محل فدراسیون کاراته برگزار شد.
در این جلسه که با حضور سید حسن طباطبایی، محسن آشوری رییس و نایب رییس فدراسیون کاراته و با مشارکت بیش از ۲۰۰ کاربر برگزار شد مباحثی در حوزه علوم ورزشی و ارتباط آن با کاراته ازجمله بیومکانیک و کاراته، شناسایی مؤلفه‌های پیروزی در مسابقات قهرمانی کاراته جهان، استعدادیابی، تغذیه و ... مطرح شد.

سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه رشته ورزشی کاراته از دیرباز شاهد حضور بزرگان و قهرمانانی بوده که نه‌تنها در کاراته که در علم و دانش هم سرآمد بوده‌اند.

وی افزود: ما برای رسیدن به نقطه «قهرمانی پایدار» و تداوم چرخه موفقیت کاراته ایران در جهان چاره‌ای نداریم مگر اینکه از علم ‌و پژوهش کمک بگیریم و معتقدم با هر پژوهشی که در حوزه کاراته انجام می‌شود یک چراغ پیش روی ما روشن‌شده و ما را به سمت هدف صحیح سوق می‌دهد.

طباطبایی ادامه داد: ما دو وظیفه مشخص بر عهده‌داریم؛ یک اینکه از پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای مرتبط با کاراته حمایت کنیم که این کار را در دستور کار قرار داده‌ایم و دیگر اینکه خود از نتایج این پژوهش‌ها بهره‌مند شویم. خوشبختانه هر دو فدراسیون‌های جهانی و آسیایی کاراته به قدرت علمی پژوهشگران ایرانی واقف‌اند و مطلع‌اند که کاراته ایران در یک مسیر علمی و هدفمند حرکت می‌کند.
لازم به یادآوری است که سخنرانان این جلسه ۱۲ تن از اساتید تربیت‌بدنی در ایران و خارج از کشور بودند که سابقه فعالیت در رشته ورزشی کاراته را داشتند.

مدیریت پنل تخصصی کاراته بر عهده ندا بروشک بود و دکتر صاحب زمانی، دکتر نیکوخصلت، دکتر اشرف امینی، دکتر ندا بروشک، دکتر رفیعی و دکتر شجیع ترکیب اعضای هیات رییسه را تشکیل دادند.
این نشست هم‌زمان با سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی  با شعار «فعالیت بدنی و عصر مدرن» در راستای حمایت از محققان کاراته برگزار شد.

 


نظر شما :