اشتغال‌زایی در ورزش+ فیلم

۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۷ کد : ۷۳۲ معاونت اداری مالی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۷۷
سرپرست معاونت اداری ، مالی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در این گزارش در زمینه اشتغال‌زایی در ورزش مطالب مفیدی ارائه کرد.
اشتغال‌زایی در ورزش+ فیلم

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، دکتر محمدحسین قربانی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی»، در گفتگوی زنده تصویری با برنامه کادر فنی از شبکه ورزش سیما در حوزه اشتغال‌زایی ورزشی در کشور ایران، مطالبی مفیدی ارائه کرد که با هم می خوانیم...

وی گفت: صنعت ورزش دارای تنوع بسیار زیادی است و مشاغل متعددی در این صنعت، مشغول به فعالیت هستند و 144 مجموعه شغل در این حوزه که به 1200 شغل ورزشی تقسیم می‌شوند، وجود دارد. همچنین برخی مشاغل هم باید در حوزه ورزش ایجاد شوند که خلأ آنها در کشور ایران، احساس می‌شود؛ بنابراین، ابتدا لازم است، شرایط آموزش و کسب دانش در آن شاخه فراهم شود، سپس افراد متخصص در آن زمینه، تربیت تا موجب توسعه و پیشرفت ورزش کشور، شوند.

دکتر قربانی افزود: ازجمله مشاغلی که بسیار نیاز است، افراد متخصصی در آن زمینه تربیت شوند، می‌توان به حوزه حقوق ورزشی اشاره کرد که همچنین، هیچ رشته دانشگاهی با این عنوان در کشور ایران نداریم. به‌عنوان‌مثال، در طی سال‌های گذشته، فدراسیون‌ها و باشگاه‌‌های ورزشی، به دلیل عدم بهره‌مندی از متخصصان حقوق ورزشی در زمان‌های لازم، در پرونده‌های مختلفی، متضرر شدند.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه، در ادامه اضافه کرد: در برخی موارد نیز، با توجه به قوانین و مقررات کنونی در کشور، برای فعالیت بخشی از متخصصان ورزشی در برخی مشاغل، موانعی وجود دارد. به‌عنوان مثال، ارائه مشاوره تندرستی و ورزشی، ارائه برنامه‌های تمرینی به‌صورت تخصصی، ارزیابی ناهنجاری‌های بدنی یک فرد و اجرای راهکارهای لازم جهت بهبودی و ... ازجمله مشاغلی هستند که باوجود داشتن افرادی متخصص در آن شاخه‌ها، اما برای فعالیت رسمی این متخصصان در باشگاه‌های ورزشی و یا ایجاد باشگاه‌هایی ویژه برای این‌گونه تخصص‌ها، هنوز مجوز و دستورالعمل مشخصی وجود ندارد.
 

کلید واژه ها: اشتغال‌زایی ورزش


نظر شما :