معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در افتتاحیه دوازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی:

علوم ورزشی می‌تواند تا بالاترین سطح تحقیقات علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین پیش رود

۲۰ آبان ۱۳۹۹ | ۱۷:۳۵ کد : ۵۵۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۷۳
دکتر غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناروی گفت: علوم ورزشی می‌تواند تا بالاترین سطح تحقیقات علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین پیش رود.
علوم ورزشی می‌تواند تا بالاترین سطح تحقیقات علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین پیش رود

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر رحیمی در آیین افتتاحیه دوازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی با بیان اینکه این همایش حامی چند پیام بسیار مهم می‌باشد، گفت: اولین پیام آن سلامتی است؛ اصولا علوم ورزشی به این دلیل برای بشر تعبیه شده که بتواند برای بشر سلامتی را به ارمغان آورد. بویژه در شرایطی که کم‌تحرکی از عوارض مشهودِ دوران شیوع کرونا در جهان است، برگزاری چنین همایش‌هایی قطعا پیام سلامتی را به همراه خود دارد.

وی تصریح کرد: علوم ورزشی، جزو شاخه‌های مهم علمی هستند؛ البته بسیاری از زمینه‌های آن میان‌رشته‌ای محسوب می‌شوند که این امر بر اهمیت دوچندان آن می‌افزاید؛ از همین رو دومین پیام این همایش زمینه‌های علمی و فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم ورزشی است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، بیان کرد: سومین پیام این همایش بین‌المللی، ورود و بروز فناوری‌ها در این رشته‌ها می‌باشد. علوم ورزشی به طور کامل آغشته به فناوری است؛ شاخه‌های مختلف علمی، بویژه رشته‌های مختلف فنی و مهندسی که برای علوم ورزشی فراهم می‌کنند.

دکتر رحیمی خاطر نشان کرد: علوم ورزشی، گرچه علوم میان‌رشته‌ای است و با مهارت و علائق ورزشکاران توأم است؛ ولی در زمره شاخه‌های دیگر علمی قرار می‌گیرد، در نتیجه امکان تحقیقات علمی و دستیابی به فناوری‌های نوین تا بالاترین سطح برای آن میسر است.

وی افزود: به عنوان مثال، هم‌اکنون در بسیاری از شاخه‌های علوم کاربردی هوش مصنوعی وارد شده و قطعا این امر می‌تواند در علوم ورزشی نیز به طور عمیق و گسترده وارد شود.

 به گفته معاون وزیر، علوم ورزشی از جمله شاخه‌های مهم علوم علمی و دانشگاهی تلقی می‌شوند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد دستاوردهای این همایش بین‌المللی به گونه‌ای باشد که مدیران و برنامه‌ریزان امور ورزشی کشور از آن بهره‌مند شوند و همچنین فرصتی باشد تا علوم ورزشی را در ایران با کمک محققان داخلی و مدد محققان خارجی چند گام جلوتر ببریم.
 

کلید واژه ها: معاون پژوهش و فناوری دکتر غلامحسین رحیمی دوازدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی


نظر شما :