کارگاه آموزشی بهبود سبک زندگی برگزار شد

۰۳ اسفند ۱۳۹۸ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۹۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۷۵
کارگاه آموزشی بهبود سبک زندگی با تکیه‌بر موضوع ورزش و تغذیه ویژه کارکنان سازمان امور دانشجویان برگزار شد.
کارگاه آموزشی بهبود سبک زندگی برگزار شد


به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی به نقل از روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر بیاتی متخصص طب ورزشی و عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت عتف در دو جلسه 3 ساعته، اصول بهبود سبک زندگی سالم برای داشتن سلامت جسمی را برای کارکنان سازمان امور دانشجویان تشریح کرد.

در این کارگاه آموزشی که به همت دفتر طرح و برنامه و با همکاری اداره کل تربیت‌بدنی برگزار شد، دکتر بیاتی با اشاره به تأثیر سبک زندگی و برخی رفتارهای انسانی در سلامت جسمی گفت: افزایش تحرک جسمی، دوری از مصرف دخانیات و ترک عادات نادرست تغذیه‌ای در کاهش بیماری‌ها ازجمله دیابت و انواع سرطان‌ها بسیار مؤثر هستند.

وی با اشاره به افزایش مبتلایان به بیماری دیابت بر ضرورت آگاهی از عوامل خطرساز این بیماری تأکید کرد و گفت: کاهش وزن زیاد در مدت محدود، تکرر ادرار، تشنگی و خستگی مفرط از نشانه‌های احتمال دیابت در انسان هستند.

دکتر بیاتی تأکید کرد: غیر از عامل ژنتیکی که در اختیار و انتخاب انسان نیست هر فردی با اصلاح برخی رفتارها می‌تواند از این بیماری فاصله بگیرد به‌نحوی‌که با کاهش وزن، انجام ورزش و افزایش تحرک و همچنین اصلاح تغذیه می‌توان تا حدود زیادی ابتلا به دیابت و انواع سرطان‌ها را کاهش داد.
وی داشتن خواب کافی، انجام فعالیت بدنی منظم در طول هفته مانند پیاده‌روی، انتخاب یک ورزش متناسب باسن، جنس و وضعیت جسمانی و اصلاح سبک زندگی را از موارد مهمی ذکر کرد که در سلامت جسمی هر فردی بسیار مؤثر است.
 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی بهبود سبک زندگی سازمان امور دانشجویان دکتر مهدی بیاتی


نظر شما :