با حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

معاون آموزشی وزارت علوم منصوب شد

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۹:۲۹ کد : ۲۲۵۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۹۴۴
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی «روح‌الله رازینی» را به عنوان «معاون آموزشی» این وزارتخانه منصوب کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم منصوب شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حکم ابلاغی وزیر علوم خطاب به دکتر رازینی آمده است؛

با عنایت به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب می‌شوید.

انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه‌ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری کشور با رویکردی تحول‌گرایانه و مسأله‌محور در راستای نیل به «تمدن نوین اسلامی» ایفا نموده و مأموریت‌های محول شده را به انجام رسانید: 

- اهتمام جدی و ایفای نقش محوری در جهت تحقق کامل مأموریت مهم آمایش آموزش عالی و مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی

- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت ترویج فرهنگ کار گروهی و مسأله‌محوری و استقرار امر مهم شاگردپروری به عنوان کار ویژه تربیتی و علمی اعضای محترم هیأت علمی

- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی و اقدام موثر در جهت ارتقای سلامت نظام آموزشی و اتخاذ تصمیمات پیشگیرانه در خصوص بروز تخلفات احتمالی در مجموعه مأموریت‌های حوزه آموزش

- برنامه‌ریزی و تلاش هدفمند برای توانمندسازی و روزآمدسازی اعضای محترم هیأت علمی با تأکید بر اعضای هیأت علمی جدیدالاستخدام و طراحی نظام سنجش و انگیزش

- سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دانش‌محور در راستای حفظ و ارتقای «کیفیت آموزش» و استقرار نظام رقابت سالم و مؤثر علمی

- بهره‌گیری حداکثری از همه ظرفیت‌های علمی کشور به منظور مطالعه دقیق و عمیق نظام مسائل و مأموریت‌های آن معاونت و دریافت راه‌حل‌های دانش‌بنیان

- اهتمام جدی به بازنگری برنامه‌های درسی به معنای روزآمدی و کارآمدی پاسخگویی به نیاز جامعه، توانمندسازی دانشجویان و افزایش اشتغال‌پذیری رشته‌های تحصیلی دانشگاهی و تقویت کار تیمی و گروهی

- تعامل مستمر و هدفمند دو معاونت آموزش و پژوهش در ستاد وزارت و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، زیرا آموزش کیفی هم پشتوانه پژوهش کیفی است و هم محصول و برونداد آن

- سیاست‌گذاری و نظارت مؤثر بر فرآیند تولید محتواهای آموزشی و تدوین منابع درسی با تأکید بر ضرورت توجه به پیوست‌ها و پیامدهای هویتی، فرهنگی، بینشی و انگیزشی

- ساماندهی نظام تأسیس گسترش و نظارت بر عملکرد مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی از طریق بازنگری اساسی در آئین‌نامه‌ها و ضوابط مربوط و استفاده حداکثری از سامانه‌‌سپاری

- مشورت مستمر با استادان و دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت در راستای تحقق آموزش هدفمند، مهارت‌محور و پژوهش‌محور و طراحی گرنت آموزشی

- تعیین مسائل و مشکلات بخش آموزشی و ارائه آنها به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور جهت تحقیق و دریافت راهکارهای دانش‌بنیان و اختصاص بودجه کافی برای حمایت مالی شایسته از پژوهش‌های نیازمحور بخش آموزشی، به عبارت دیگر «بدون پژوهش تصمیم نگیرید»

- سیاست‌‍‌گذاری و برنامه‌ریزی برای پژوهشِ آموزش‌محور از طریق پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری

- تلاش در جهت توسعه پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی استادمحور با رویکرد نیاز‌محوری و مرجعیت علمی

- تدوین نظام پذیرش دانشجو براساس تکلیف شورای عالی انقلاب فرهنگی

- تدوین دستورالعمل مهارت‌محور کردن آموزش براساس تکلیف برنامه توسعه هفتم

- تلاش در جهت توسعه تألیفات درسنامه‌های مرجع علمی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در نامه‌ای جداگانه از تلاش‌های دکتر قاسم عموعابدینی «معاون آموزشی سابق این وزارتخانه» در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

گفتنی است؛ روح‌الله رازینی پیش از این «رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم» بود.

 

انتهای خبر/


نظر شما :