دکتر واعظی در نشست هم‌اندیشی پژوهشی ورزش و جوانان استان تهران:

یکی از ضعف‌ها در موضوع پژوهش، عدم تبیین پژوهش هایی است که می‌تواند در جامعه اثربخش باشد

۲۳ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۶ کد : ۲۰۶۶ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۷۵
سرپرست مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان در نشست هم‌اندیشی پژوهشی ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد: یکی از ضعف‌ها در موضوع پژوهش عدم تبیین پژوهش هایی است که می‌تواند در جامعه اثربخش باشند.
یکی از ضعف‌ها در موضوع پژوهش، عدم تبیین پژوهش هایی است که می‌تواند در جامعه اثربخش باشد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نقل از پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، در این نشست که امروز با حضور ارشدی مشاور مدیرکل، معاونین، نمایندگان جهاد دانشگاهی، دانشکده تربیت دبیر شهید رجایی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، افشار دبیر شورای پژوهش و اعضای این شورا در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان برگزار شد، دکتر واعظی افزود: با توجه به تلاش‌های خوبی که در اداره‌کل ورزش و جوانان انجام‌شده، هرگونه کمکی از سوی این مرکز برای توسعه فعالیت‌های پژوهشی که انجام می‌شود، دریغ نخواهد شد.

وی با اشاره به این مهم که استان تهران پیشانی عملکرد وزارت ورزش و جوانان هم هست، ادامه داد: استان تهران به‌دلیل جامعه آماری بزرگی که دارد، اثربخشی فراوانی در کشور ایجاد می‌کند، اما علی‌رغم جمعیت زیاد این استان و تجمیع امکانات، وقتی‌که بررسی‌های دقیق و تخصصی صورت می گیرد، مشخص می‌شود این استان جزو استان‌های کم برخوردار است، لذا باید حمایت‌ها و کمک‌های بیشتری از بخش‌های مختلف اداره‌کل ورزش و جوانان استان تهران انجام شود.

دکتر واعظی از دوره جدید مدیریت در وزارت ورزش و جوانان گفت و تأکید کرد: انجام پژوهش‌ها و تحقیقات میدانی با توجه به تأکید مقام معظم رهبری، یکی از الزامات مدیریت در این مرکز است که مورد تأکید مقام عالی وزارت هم هست.
وی یکی از ضعف‌ها در موضوع پژوهش را عدم تبیین پژوهش‌های دانست که می‌توانند در جامعه اثربخش باشند و افزود: بهره‌مندی از مطالعات انجام‌شده و استفاده از توانمندی سایر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی، جزو اولویت‌های کاری در این مرکز خواهد بود.

ارشدی مشاور مدیر کل نیز در جلسه شورای پژوهش گفت: اداره کل تهران در همه زمینه ها رویکرد کیفی را مد نظر دارد. در همین راستا برخی از پژوهش های لازم، ضمانت اجرایی طولانی مدت خواهد داشت، بنابراین تاکید مدیرکل هم بر اهمیت موضوعات پژوهشی در ورزش و جوانان استان تهران است.

در این جلسه، افشار دبیر شورای پژوهش اداره کل نیز پیرامون اقدامات پژوهشی ، ایجاد ۳ تفاهم نامه در جهت یافته های پژوهشی ورزشی با دانشگاه ها و انجام وظایف مطالعات و پژوهش های راهبردی در جهت تحقق اهداف اداره کل گزارشی ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این نشست اعضا به بیان نقطه نظرات خود پیرامون فعالیت‌های آتی پرداختند و به پاس تلاش‌های سال گذشته مورد تقدیر قرار گرفتند.
 


نظر شما :