چاپ مقاله پژوهشی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی در مجله معتبر خارجی

۱۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۹:۳۳ کد : ۱۳۷ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۵۹۴
مقاله پژوهشی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دریکی از مجلات معتبر خارجی به چاپ رسید
چاپ مقاله پژوهشی عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی در مجله معتبر خارجی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مقاله پژوهشی دکتر حامد عباسی عضو هیات علمی پژوهشگاه با عنوان:
Proprioception is not associated with lower extremity injuries in U21 high-level football players
 در نشریه European Journal of Sport Science با ضریب تأثیر 2.376 پذیرفته و بر خط چاپ شد. شایان‌ذکر است: رتبه مجله فوق در حوزه علوم ورزشی 29 از 83 است و در چارک دوم (Q2) نشریات قرار دارد.
دکتر عباسی در تشریح موضوع این مقاله اظهار کرد: فوتبال ورزشی جذاب و برخوردی است. خطر آسیب دیدگی در فوتبال به عنوان جز جدایی ناپذیر این رشته ورزشی همواره بازیکنان را در سطوح مختلف تهدید می‌کند. پژوهشگران در تلاش به دنبال شناسایی ریسک فاکتورهای آسیب های ورزشی و ارائه راهبردهای مناسب برای تعدیل آنها هستند تا بتوان از بروز آسیب های فوتبال تا حد ممکن پیشگیری به عمل آید.
وی افزود: حس عمقی نقش مهمی در ثبات مفاصل و کنترل عصبی- عضلانی ایفا می‌کند و در مطالعات بازتوانی موردبررسی قرارگرفته است، بااین‌حال اطلاعات زیادی در مورد ارتباط آن با وقوع آسیب های ورزشی به‌عنوان یکی از ریسک فاکتورهای محتمل در دست نیست، هدف این مطالعه بررسی ارتباط بین حس عمقی مفاصل اندام تحتانی و آسیب های اندام تحتانی در طول یک فصل در بازیکنان زیر 21 سال لیگ به‌صورت آینده‌نگر بود.
دکتر عباسی تصریح کرد: نتایج پژوهش حاکی از عدم ارتباط بین مقادیر پیش فصل حس عمقی به‌وسیله دستگاه چند مفصله بایودکس و بروز آسیب های ناشی از فوتبال در طول یک فصل پایش بازیکنان بود. بر اساس پژوهش حاضر می‌توان اذعان نمود که علی‌رغم ادعاهای موجود درزمینه محتمل بودن حس عمقی به‌عنوان یک ریسک فاکتور پیش بین آسیب، نتایج آماری ارتباط معناداری بین میزان بروز آسیب و اندازه‌های حس عمقی در مفاصل زانو و مچ پا در بازیکنان فوتبال نشان نداد. از این رو انجام پژوهش‌های بیشتر برای هرچه روشن‌تر شدن این موضوع توصیه می‌شود.

 

لینک دسترسی

 

کلید واژه ها: مقاله پژوهشی مجلات معتبر خارجی پژوهشگاه تربیت بدنی دکتر حامد عباسی


نظر شما :