دهمین و یازدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.

۱۴ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۸ کد : ۱۲۲ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۴۴۰
دهمین و یازدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با حضور اعضای شورا برگزار شد.
دهمین و یازدهمین جلسه شورای نظارت و ارزیابی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دهمین و یازدهمین جلسه شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت پژوهشگاه باهدف پایش و بررسی برنامه‌های عملیاتی ارائه‌شده از سوی مدیران حوزه ریاست، معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت فرهنگی و اجتماعی، معاونت فناوری و ارتباط با جامعه و معاونت اداری مالی با حضور اعضای شورا برگزار شد.
در این جلسات برنامه‌های ارائه‌شده از سوی مدیران موردبررسی قرار گرفت و نظرات ارزشمندی از سوی اعضای شورا در راستای سیاست‌های کلی نظام، هیات امنا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مدیران به‌منظور پایش و اصلاح برنامه‌های تدوین‌شده به آنها ارائه شد.
دکتر مصطفی افشاری مدیر نظارت، ارزیابی و کنترل پروژه پژوهشگاه درزمینه برگزاری جلسات شورای نظارت اظهار کرد: در این نشست‌ها برنامه‌های عملیاتی و فعالیت‌های انجام‌شده مدیران ارائه و تعیین میزان تحقق اهداف در ابعاد آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و اجتماعی، واداری و مالی و پشتیبانی بررسی و در مورد نقاط قوت و ضعف آنها بررسی می‌شود.
 وی گفت: شورای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت پژوهشگاه باهدف تحلیل نظام‌مند و راهبردی رسالت، اهداف و عملکرد پژوهشگاه و به‌منظور شناسایی نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و چالش‌ها و مبتنی بر اسناد بالادستی تشکیل‌شده است.
دکتر افشاری افزود: ایجاد وحدت رویه در فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری، بهبود فرهنگ پاسخگویی و ارتقاء و تضمین کیفیت پژوهشگاه از دیگر اهداف این شورا است. ریاست این شورا بر عهده رئیس پژوهشگاه بوده و معاون پژوهشی، نائب رئیس می‌باشد. همچنین سایر معاونین پژوهشگاه و سه عضو هیات علمی به‌عنوان عضو شورا و مدیر نظارت و ارزیابی دبیر شورا است.
مدیر نظارت، ارزیابی و کنترل پروژه پژوهشگاه گفت: این شورا از ابتدای سال 1397 آغاز به فعالیت نموده و تاکنون تعداد 11 جلسه برگزار کرده است. تصمیم‌گیری درزمینه سازوکار تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی پژوهشگاه و تخصیص بودجه به واحدهای مختلف مطابق با این برنامه، بحث و بررسی پیرامون برنامه راهبردی پژوهشگاه و برنامه راهبردی واحدهای مختلف، بحث و بررسی درزمینه چگونگی و زمان‌بندی ارائه گزارش‌های عملکرد واحدها، بررسی و تدوین برنامه عملیاتی سالیانه ازجمله اقدامات این شورا بوده است.
دکتر افشاری مهم‌ترین فعالیت‌های این شورا را ارزیابی عملکرد مدیران، انطباق برنامه واحدها با برنامه‌های بالادستی، آسیب‌شناسی و ارائه راه‌کارهای بهبود فعالیت‌های واحدهای مختلف پژوهشگاه عنوان کرد و افزود: جلسات شورا باهدف بررسی و ارزیابی عملکرد واحدها، مطابق با تقویم سالیانه، هر سه ماه یک‌بار برگزار می‌شود و نتایج و ارزیابی‌های به‌دست‌آمده به‌عنوان مبنایی برای انجام اقدامات بهبود و جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشگاه و همچنین ارزیابی عملکرد مدیران است.
 

کلید واژه ها: شورای نظارت و ارزیابی تضمین کیفیت پژوهشگاه دکتر مصطفی افشاری


نظر شما :