نشست فراکسیون راهبردی مجلس و وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۰۹:۵۳ کد : ۱۰۵۱ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۸۱
نشست مشترک‌ دکتر سید حمید سجادی و نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.
نشست فراکسیون راهبردی مجلس و وزارت ورزش و جوانان، برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، این جلسه، با حضور دکتر سید حمید سجادی «وزیر ورزش و جوانان»، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌ الدینی «رئیس فراکسیون راهبردی مجلس»، دکتر محمدمهدی فروردین «رئیس فراکسیون ورزش»، دکتر علی شریف‌نژاد «رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی»، معاونان وزیر، تنی چند از رؤسای فدراسیون‌های ورزشی، اعضای فراکسیون‌های مذکور و نمایندگان مجلس، برگزار شد.

در این نشست، دکتر وحید یامین‌پور «معاون امور جوانان»، سیدمحمد پولادگر «معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای»، دکتر مریم کاظمی‌پور «معاون توسعه ورزش بانوان» و دکتر سینا کلهر «معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی»، هریک خلاصه‌ای از دستاوردهای این وزارتخانه را در دو حوزه ورزش و جوانان، تبیین کردند.

در ادامه، دکتر علی شریف‌نژاد «رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی» که به دعوت از سوی فراکسیون راهبری مجلس در این نشست حضور داشت، در خصوص موضوع «اهمیت ایجاد و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در ورزش»، سخنرانی کرد.

دکتر شریف‌نژاد در این سخنرانی به تشریح صنعت ورزش در دنیا پرداخت و با اشاره به حجم معاملات و پتانسیل اشتغال‌زایی این صنعت در دنیا و جایگاه ایران در این حوزه، بر لزوم حمایت از تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای شکل‌دهی این صنعت تأکید کرد و در ادامه به معرفی «اولین مرکز نوآوری فناوری‌های ورزشی ایران» که توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ایجاد و راه‌اندازی شده است، پرداخت.

لازم به ذکر است، که این مجموعه تنها مرکزی است که در طی سه سال گذشته به‌صورت ساختارمند تشکیل‌ شده و از تیم‌های استارت‌آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه، حمایت‌های مادی و معنوی به عمل آورده است.

همچنین، وی با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: با توجه به تحولات عظیم در علم، تکنولوژی و علوم ورزشی، توجه ویژه به علم دانش‌بنیان ضروری به نظر می‌رسد‌.

دکتر سید احسان قاضی‌زاده هاشمی «نماینده مردم سرخس و فریمان خراسان رضوی» نیز با تأکید بر نگاه ویژه به دیپلماسی ورزشی بیان کرد: ورزش کشورمان در عرصه بین‌المللی، نیازمند ارتباط بیشتر با فدراسیون‌ها و کنفدراسیون‌های جهانی و آسیایی است. وی این نکته را مورد توجه قرار داد که برخی کرسی‌ها، تشریفاتی هستند و نقش اثرگذاری در جوامع بین‌المللی ورزشی ندارند.

سپس، مرادی «عضو فراکسیون راهبردی مجلس» پیشنهاد تهیه نظام‌نامه جامع ورزش را مطرح و با تأکید بر تلاش بیشتر برای توسعه ورزش کشور، گفت: نشاط مردمی، حاصل کوشش و اهتمام در بخش ورزش است و باید با تعامل و همکاری، بستر رشد ورزش در ابعاد مختلف مهیا شود. وی، به طرح‌های ورزشی نیمه‌تمام کشور و برنامه‌ریزی برای اتمام آنها، اشاره و افزود: زیرساخت‌ها در مناطق محروم، باید پیش از پیش مورد توجه قرار بگیرند.

همچنین، فتح‌الله توسلی «نماینده مردم بهار و کبودراهنگ همدان» بیان کرد: وقتی یک ورزشکار ایرانی، در مقابل تیم‌های خارجی قرار می‌گیرد و با افتخار و تلاش پرچم ایران را به اهتزاز در می‌آورد، در عرصه ملی و بین‌المللی، این اقدام بسیار مهمی است که می‌‌بایست مورد تقدیر قرار بگیرد.

فرهاد بشیری «عضو کمیسیون راهبردی مجلس» نیز توضیحاتی را در خصوص اجاره اماکن ورزشی بیان کرد و گفت: این موضوع نگرانی‌ها و ‌مشکلات بسیاری را در میان جامعه ورزش کشور به وجود آورده است.

در ادامه جلسه، دکتر بهروز محبی ‌نجم‌آبادی «نماینده مردم سبزوار خراسان رضوی» با تأکید بر تخصیص بودجه مناسب برای هیأت‌‌های ورزشی یادآور شد: پایگاه‌های اصلی ورزش، استان‌ها، شهرستان‌ها و به‌ ویژه روستاها هستند و تخصیص بودجه مناسب به این بخش‌ها کمک می‌کند تا ورزش در سراسر کشور، در مسیر رشد و توسعه قرار بگیرد. وی همچنین، موضوعاتی همانند: ازدواج آگاهانه جوانان، مبحث سرپرست خانواده و اشتغال در حوزه جوانان و ... را مورد تأکید قرار داد.

احمد محرمی‌زاده «نماینده مردم اهر و هریس آذربایجان شرقی» نیز این نکته را یادآور شد که توسعه ورزش می‌تواند، ارتقای سلامتی را برای کشورمان به همراه داشته باشد و هزینه‌های درمان را به شکل قابل‌ توجهی کاهش دهد. وی، در ادامه تأکید کرد: در حوزه جوانان هم اقدامات خوبی صورت گرفته است و افزود: اینجانب از همکارانمان در این بخش، تقاضا دارم که به ما و به مردم کشورمان، گزارشی ارائه دهند.

قابل‌ توجه است، علیرضا دبیر «رئیس فدراسیون کشتی» (موضوع: ارائه گزارش در حوزه ورزش قهرمانی)، میرشاد ماجدی «سرپرست فدارسیون فوتبال» (موضوع: بررسی آخرین وضعیت تیم ملی، جهت حضور در مسابقات جام جهانی فوتبال)، محمد وحیدی «نایب رئیس فراکسیون راهبردی مجلس» (موضوع: گسترش مباحث فرهنگی و اخلاقی در ورزش)، دکتر احمد راستینه «مسئول کمیته تربیت‌بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس» (موضوع: خصوصی‌سازی در ورزش) و غیره، از دیگر سخنرانان و حاضران در این نشست بودند که هریک به ارائه توضیحات و نقطه‌ نظرات خود در حوزه مربوطه، پرداختند.

شایان ذکر است، در این جلسه 4 ساعته، علاوه بر ارائه صحبت‌های مذکور، اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، ضمن اطلاع از گزارش فعالیت‌های انجام گرفته در وزارت ورزش و جوانان، بر حمایت خود از برنامه‌های فعلی و پیش‌ روی این وزارتخانه در ابعاد مختلف، برای آماده‌سازی تیم ملی فوتبال، جهت حضور در مسابقات جام جهانی 2022 قطر، تأکید کردند. در پایان نیز، نمایندگان حاضر در جلسه به همراه وزیر ورزش و جوانان، پیراهن تیم ملی کشورمان را به نشانه اعلام همبستگی با ملی‌پوشان امضا کردند.


نظر شما :