با حضور معاونان اداری مالی و فناوری وزیر علوم صورت گرفت؛

آغاز اجرای طرح پایش سلامت کارکنان وزارت علوم به مناسبت هفته سلامت

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۶ کد : ۱۰۲۱ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۳۸
همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت و تندرستی، طرح پایش سلامت کارکنان ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور دکتر علی خطیبی «معاون اداری مالی» و دکتر علی خیرالدین «معاون فناوری و نوآوری» این وزارت آغاز شد.
آغاز اجرای طرح پایش سلامت کارکنان وزارت علوم به مناسبت هفته سلامت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، با همکاری اداره کل امور اداری و پشتیبانی این وزارت و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کارکنان ستاد وزارت علوم در یک طرح دو ماهه مورد پایش و غربالگری قرار می‌گیرند و وضعیت آنها به لحاظ موقعیت‌شان در نمودار تندرستی ارزیابی می‌شود.

دکتر ابراهیم سرمشقی «معاون بهداشت و سلامت اداره‌ کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم» در این باره گفت: در طرح پایش سلامتی کارکنان وزارت علوم با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته آنالیز بدن، از لحاظ میزان چربی، کلسترول، کمبود املاح ضروری و عضله و همچنین میزان انعطاف بدن، وضعیت اسکلتی و قامت و شاخص‌های مهم، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این طرح با حضور کارشناسان و متخصصان پژوهشگاه علوم تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم انجام می‌شود، کارنامه‌ ویژه هر فرد در رابطه با وضعیت جسمانی وی صادر می‌شود، که این کارنامه به رویت کارشناسان و متخصصان رسیده و نظرات تخصصی و مشورتی آنان، در اختیار کارکنان قرار می‌گیرد.

دکتر سرمشقی تأکید کرد: براساس نتایج ارزیابی طرح پایش و کارنامه صادره، ممکن است کارکنان به خدماتی مانند: مشاوره، آموزش‌های نظری در خصوص حفظ سلامت و یا انجام برخی درمان‌ها و یا حرکات اصلاحی نیازمند باشند که به کلینیک سلامت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و یا مراکز تخصصی دیگر ارجاع داده می‌شوند.

«معاون بهداشت و سلامت اداره کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم» گفت: آغاز طرح پایش و غربالگری تنها برنامه اداره رفاه وزارت علوم برای سلامت کارکنان نخواهد بود و در طول سال، برنامه‌های مختلفی از قبیل کارگاه‌های آموزشی و حضور متخصصان حوزه‌های مختلف مانند: تغذیه، مشاوره و روان‌شناسی، ارتوپد، چشم پزشکی و … در محل سازمان و غیره دنبال خواهد شد.

خانم فربد «کارشناس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» نیز در خصوص این طرح گفت: غربالگری سلامتی بانوان از ۲۰ اردیبهشت آغاز و تا ۲۰ خرداد ماه 1401 ادامه خواهد یافت، و از ۲۰ خرداد الی ۲۰ تیر ماه، نیز شاهد غربالگری کارکنان مرد خواهیم بود.

این کارشناس افزود: علاوه بر انجام آنالیز جسمانی بدن که اطلاعات بسیار زیادی را از سلامتی فرد به ما خواهد داد. تست‌ها و سنجش‌های دیگری نیز برای سنجش وضعیت اسکلتی و استقامتی میزان انعطاف بدن، سنجش صافی کف پا و آنالیز قامتی (پاسچر) افراد، انجام خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مدت زمان انجام غربالگری برای هر فرد 30 دقیقه است گفت: کارکنان می‌‍توانند، براساس جدول اعلام شده از ساعت ۹ الی ۱۵ به «مرکز بهداشت و درمان وزارت علوم» مراجعه و در این طرح پایش و سلامتی، شرکت نمایند.

کلید واژه ها: هفته سلامت و تندرستی کارکنان ستاد وزارت علوم پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :