اولین نشست مشترک کارگروه اشتغال در ورزش برگزار شد

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۵ کد : ۷۱۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۵۲
اولین نشست کارگروه اشتغال در ورزش به میزبانی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی روز چهارشنبه ۲۰ اسفندماه برگزار شد.
اولین نشست مشترک کارگروه اشتغال در ورزش برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به منظور پیگیری بیانیه شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور در نشست اشتغال در ورزش با حضور دکتر علی کاشی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه، دکتر حمید بنی تمیم مدیر کل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، دکتر کرمی کارشناس گروه مشارکت های دفتر توسعه ورزش همگانی، دکتر محمد رضا برومند مسئول کارگروه اشتغال شورای هماهنگی مراکز آموزش و پژوهش ورزش کشور و دکتر محمد سررشته داری برگزار شد.

دراین نشست در خصوص توسعه اشتغال فارغ التحصیلان علوم ورزشی در ورزش بحث و تبادل نظر شد و پیش نویس طرح جامع تاسیس مراکز ورزش و تندرستی (ویژه فارغ التحصیلان حوزه علوم ورزشی) تکمیل و تقویت شد.
این پیش نویس توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی تدوین شده و برای ایجاد بستر قانونی فعالیت فارغ التحصیلان علوم ورزشی دانشگاه های کشور در حال پیگیری است.

 در ابتدای این نشست، دکتر محمد رضا برومند اطلاعات جامعی در خصوص روند فعالیت های گذشته شورای هماهنگی در زمینه توسعه اشتغال و پیگیری های انجام گرفته در این خصوص ارائه نموده و پیشنهادات راهبردی برای رفع مشکل بیکاری و توسعه اشتغال ایراد نمود. 

بر اساس گزارش ارائه شده توسط دکترعلی کاشی معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه در این نشست، با توجه به تصویب قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در تاریخ 16/06/1399، وزارت ورزش و جوانان بر اساس ماده 7 این آئین نامه  می بایست تا 6 ماه پس از تصویب این قانون، آئین نامه اجرایی آن را تنظیم و به تصویب هیات وزیران برساند. 

بر اساس بند 12 بخش وظایف وزارت ورزش در حوزه ورزش، "صدور و لغو پروانه تاسیس و فعالیت اتحادیه باشگاه های ورزشی، باشگاه ها، اماکن و مراکز ارائه دهنده خدمات ورزشی و تندرستی پس از بررسی صلاحیت های عمومی، اخلاقی، علمی و حرفه ای و نظارت بر فعالیت آنها" بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. 

همچنین این وزارت ورزش بر اساس بند 8 اختیارات خود در حوزه ورزش میبایست اقدام به "تسهیل فعالیت دانش آموختگان علوم ورزشی برای ارائه خدمت مطلوب به جامعه و نظارت مستمر بر آن" داشته باشد. 

با توجه به بیکاری بیش از 100 هزار فارغ التحصیل حوزه علوم ورزشی در کشور و امکان ایجاد اشتغال برای عده زیادی از افراد متقاضی کار در حوزه ورزش، چنانچه امکان تاسیس مراکز ورزش و تندرستی توسط وزارت ورزش و جوانان با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با محوریت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی  و دانشگاه های معین استان ها فراهم شود، ظرفیت بسیار بزرگی در کشور برای اشتغال در حوزه علوم ورزشی ایجاد می شود.  

دکتر بنی تمیم نیز این اقدام را گامی بسیار موثر در توسعه ظرفیت ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان حوزه علوم ورزشی دانست و بیان داشت در صورت رفع موانع و مشکلات قانونی اجرای چنین اقدامی امیدوار هستیم در گام نخست و در یک بازه میان مدت بتوانیم حدودا برای ده هزار فارغ التحصیل دانشگاهی ایجاد اشتغال نماییم. 

دکتر کرمی در ادامه جزئیات این آئین نامه را مرور نموده و با ایراد پیشنهادات تخصصی و بسیار جامع سعی در تقویت آئین نامه و جامعیت بیشتر آن داشت. 

در پایان این نشست مقرر شد تا بخش های مسئول در این حوزه در وزارت ورزش و جوانان نیز که در اجرایی شدن این آئین نامه می توانند نقش موثری داشته باشند در نشست بعدی حضور داشته و با اعلام نظر در خصوص مفاد آئین نامه در ادامه فرایند قانونی تصویب آن همکاری داشته باشند.
 


نظر شما :