بیش از ۳۰۰۰ متخصص حوزه علوم ورزشی در ۳۵ دانشگاه کشور آزمون عملی رشته علوم ورزشی را برگزار می‌کنند

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۶ کد : ۴۷۶ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۳۹
نشست هماهنگی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و ۳۵ دانشگاه‌ کشور برای برگزاری آزمون عملی علوم ورزشی از ۴۲۰۰۰ داوطلب برگزار شد
بیش از ۳۰۰۰ متخصص حوزه علوم ورزشی در ۳۵ دانشگاه کشور آزمون عملی رشته علوم ورزشی را برگزار می‌کنند

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، نشست مشترک پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حضور دکتر علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه، دکتر علی کاشی معاون پژوهشی، دکتر محمد شریعت زاده معاون فناوری، دکتر هادی روحانی سرپرست معاون فرهنگی و اجتماعی و مهندس عزیزی ناظر سازمان سنجش با نمایندگان ۳۵ دانشگاه بزرگ کشور برای ایجاد هماهنگی‌ لازم جهت برگزاری آزمون عملی رشته علوم ورزشی، چهارشنبه 19 شهریورماه به‌صورت مجازی، برگزار شد.
دکتر کاشی در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، اظهار کرد: نمایندگان هریک از دانشگاه‌های محل برگزاری آزمون در این نشست شرکت کردند و توضیحات مربوطه برای آنها ارائه شد تا دانشگاه‌های سراسر کشور بتوانند با استفاده از ظرفیت‌های استانی و ظرفیت‌های منطقه خودشان، این آزمون را به نحو شایسته و مناسبی برگزار نمایند.
معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی عنوان کرد: با درخواست وزیر محترم علوم از وزیر محترم کشور مبنی برحمایت از دانشگاه‌های کشور در سطح استان‌ها و دکتر مجتبی صدیقی معاون محترم وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان به‌تمامی معاونین دانشجویی دانشگاه‌ها در همکاری‌های لازم برای برگزاری این آزمون، با دانشکده و گروه‌های علوم ورزشی دانشگاه‌ها، شرایط خوبی برای برگزاری این رویداد مهیا است.
دکتر کاشی افزود: از دانشکده‌ها و گروه‌های علوم ورزشی درخواست کردیم تا برای برگزاری هرچه بهتر این آزمون از ظرفیت‌های مجمع خیرین هر استان، ستاد استانی مبارزه با کرونا، دانشگاه‌های علوم پزشکی، هیئت‌های ورزشی، آموزش‌وپرورش و جمع‌های داوطلبی کمک بگیرند.
وی گفت: در سال جاری بیش از ۳۰۰۰ فرد متخصص در حوزه علوم ورزشی، کمک و همکاری خواهند کرد تا آزمون عملی این رشته در 35 دانشگاه اجرا شود.
معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه اظهار کرد: با توجه به بحران شیوع بیماری کرونا و وضعیت کنونی کشورمان، آزمون عملی امسال را تا حد ممکن تعدیل کردیم و به‌صورت متفاوتی نسبت به سال گذشته، برگزار خواهیم کرد.
 وی گفت: در جلسه امروز موارد ضروری برای نمایندگان دانشگاه‌ها ارائه شد. همچنین پژوهشگاه تربیت‌بدنی، ناظرانی را برای هریک از حوزه‌های امتحانی، اعزام خواهد کرد و روز دوشنبه 24 شهریورماه نیز جلسه‌ای را با ناظران خواهیم داشت تا مطمئن باشیم که این آزمون به‌صورت ایمن، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی داوطلبان، داوران و عوامل اجرایی در تمامی استان‌های کشور برگزار خواهد شد.
وی گفت: در سال جاری نسبت به سال‌های اخیر، داوطلبان بیشتری تمایل داشتند که در این آزمون عملی شرکت نمایند و شاهد ثبت‌نام بیش از ۴۲ هزار داوطلب متقاضی ورود به رشته علوم ورزشی هستیم. با توجه به استقبال خوب علاقه‌مندان، تعداد حوزه‌های آزمون در مقایسه با سال گذشته از 10 محل به 35 حوزه افزایش‌یافته است. همچنین به جهت مشکل شیوع بیماری کرونا، داوطلبان، نیازی نیست برای شرکت در آزمون، تردد بین استانی داشته باشند و هریک از آنها می‌توانند به حوزه امتحانی در استان‌ محل اقامت خود، مراجعه نمایند.
در ادامه این گفتگو، دکتر کاشی، با توجه به سؤالات مطرح‌شده توسط برخی از داوطلبان، اظهار کرد: افرادی که در آزمون سراسر شرکت کرده‌اند اما در تاریخ مقرر و روزهایی که از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام‌شده بود، ثبت‌نام و برای رشته علوم ورزشی، اعلام علاقه‌مندی نکرده بودند، همچنان می‌توانند در این آزمون شرکت نمایند. آنها باید با مراجعه به سایت رسمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، مبلغ ۴۵ هزار تومان را جهت انجام معاینه پزشکی و تست‌های سلامت و تندرستی، واریز نمایند و در روز آزمون (طبق تاریخ اعلام‌شده برای آقایان و بانوان) با مدارک ذکرشده در اطلاعیه سازمان سنجش، به نماینده این سازمان در حوزه برگزاری آزمون در استان خودشان مراجعه نمایند. همچنین، با توجه به اینکه این داوطلبان، مبلغ 42 هزار تومان جهت ثبت‌نام در آزمون عملی را نیز پرداخت نکرده‌اند، این مبلغ در روز برگزاری آزمون، توسط نماینده سازمان سنجش دریافت خواهد شد.
معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه گفت: یک فیلم راهنما نیز با همکاری پژوهشگاه تربیت‌بدنی و دانشگاه شهید بهشتی آماده و بر روی سایت پژوهشگاه بارگذاری شده است. داوطلبان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دقیق اجرای آزمون، این فیلم را مشاهده و با نکات ضروری در ارتباط با حرکات هریک از ایستگاه‌های آزمون‌وخطاهای احتمالی، آشنایی لازم را کسب نمایند. همچنین قابل‌توجه است، آزمون عملی مانند یک درس با ضریب ۴ در محاسبه امتیاز نهایی هریک از داوطلبان، تأثیر خواهد داشت.
دکتر کاشی با اشاره به اینکه آزمون عملی مانند یک درس با ضریب ۴ در محاسبه امتیاز نهایی هریک از داوطلبان، تأثیر خواهد داشت، بیان کرد: آزمون عملی رشته علوم ورزشی در تاریخ ۲۷ الی ۳۱ شهریورماه در 31 استان برگزار می‌شود. همچنین در روز یکشنبه 23 شهریورماه نیز از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش و صفحات رسمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، محل دقیق و حوزه‌های آزمون در هریک از استان‌های کشور، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

کلید واژه ها: نشست هماهنگی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه های کشور آزمون عملی رشته علوم ورزشی


نظر شما :