با موضوع تأثیر تمرینات ورزشی بر وضعیت انسولین و قند خون

انتشار مقاله عضو هیأت علمی پژوهشگاه در مجله Diabetes Research and Clinical Practice

۱۱ تیر ۱۴۰۲ | ۰۸:۱۷ کد : ۱۹۲۷ مقاله
تعداد بازدید:۴۵
مقاله دکتر هادی روحانی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در زمینه تأثیر تمرینات ورزشی بر وضعیت انسولین و قند خون بزرگسالان چاق و اضافه وزن و دارای اختلالات قلبی متابولیکی، در مجله معتبر Diabetes Research and Clinical Practice منتشر شد.
انتشار مقاله عضو هیأت علمی پژوهشگاه در مجله Diabetes Research and Clinical Practice

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، مقاله دکتر هادی روحانی «عضو هیأت علمی گروه پژوهشی مطالعات فعالیت بدنی و تندرستی پژوهشگاه» با عنوان ذیل در شماره جدید مجله معتبر Diabetes Research and Clinical Practice منتشر شد.

The effects of exercise training on postprandial glycemia and insulinemia in adults with overweight or obesity and with cardiometabolic disorders: A systematic review and meta-analysis

در این مقاله، مرور نظام‌مند و فراتحلیل از نتایج مطالعاتی که به تأثیر تمرینات ورزشی بر وضعیت انسولین و قند خون بزرگسالان چاق و اضافه وزن و دارای اختلالات قلبی متابولیکی پرداخته بودند، انجام شده است. براساس نتایج آن، در بزرگسالان دارای اضافه وزن یا چاقی و دارای اختلالات قلبی متابولیکی، تمرینات ورزشی برای کاهش انسولین و قند خون پس از خوردن غذا، در سنین و BMI مختلف، صرف نظر از سطح پایه گلوکز و ویژگی‌های تمرین ورزشی مؤثر است.

شایان ذکر است، این مقاله با همکاری اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های داخلی و خارجی نگارش شده است که در مدت کوتاهی توانست نظر هیأت تحریریه مجله را به خود جلب نموده و برای چاپ در آن مجله پذیرفته شود. مجله نامبرده با حمایت فدراسیون بین‌المللی دیابت، توسط Elsevier منتشر می‌شود. این مجله توسط پایگاه JCR نمایه شده و ضریب تأثیر آن 8.18 است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت مطالعه متن کامل مقاله اینجا را کلیک کرده و یا به آدرس لینک زیر مراجعه نمایند.

https://www.diabetesresearchclinicalpractice.com/article/S0168-8227(23)00504-1/fulltext

 

انتهای خبر/


نظر شما :