در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

کارگاه آموزشی «ورزش‌های مناسب در محیط کار» برگزار شد

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۴۴۵ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۴۸
کارگاه آموزشی «ورزش‌های مناسب در محیط کار»، توسط عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار برگزار شد.
کارگاه آموزشی «ورزش‌های مناسب در محیط کار» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی،  کارگاه «ورزش‌های مناسب در محیط کار»، با تدریس دکتر حامد عباسی «عضو هیأت علمی گروه آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» در بخش کارگاه‌‌های آموزشی بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار با استقبال خوب بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان برگزار شد.

دکتر عباسی در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی اظهار کرد: در این کارگاه آموزشی، به الگوهای حرکتی که معمولا در محیط کار، پرتکرار هستند و اثراتی که بر روی بخش‌های مختلف بدن می‌گذارد و جسم ما را دستخوش تغییراتی منفی و برای سلامتی و تندرستی‌مان مطلوب نیستند، اشاره شد. وی افزود: با توجه به اینکه در حین ساعات کاری، ممکن است در یک وضعیت یکنواخت قرار بگیریم همانند: انجام تماس‌های تلفنی، تایپ کردن و غیره، انجام این گونه کارها به صورت مستمر و طولانی مدت، برخی از عضلات ما را بیش از سایر عضلات و یا حتی ممکن است به صورت یک طرفه، تحت تأثیر قرار دهد و منجر به ایجاد درد و شرایط ناخوشایندی شود که برخی افراد به واسطه نوع کار و شرح وظایف خود، با آن مواجه می‌شوند.

«عضو هیأت علمی پژوهشگاه» افزود: بنابراین، برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی، با انجام حرکات ورزشی کاربردی و مناسب برای محیط کار، به دنبال این هستیم که بر روی آن دسته از عضلاتی که بیشتر تحت فشار و فعالیت هستند، بتوانیم یک سری تمرینات کششی انجام دهیم که در آن وضعیت کوتاه شده خودشان قرار نگیرند و همچنین عضلاتی که کمتر مورد فعالیت قرار گرفته‌اند، برای تقویت آنها نیز یک سری تمریناتی انجام دهیم که آن تعادل میان این دو گروه‌ عضلانی فراهم شود تا فرد، دچار ناهنجاری و اختلالات نشود و همین‌طور قامت و راستای بدنی او حفظ شود. وی گفت: هرچقدر که بتوانیم توانایی جسمانی بدن خود را با انجام چنین حرکاتی بالاتر ببریم، به طور حتم تحمل فشارهای ناشی از انجام برخی امور در ساعات کاری، برای‌ ما ساده‌ و آسان‌تر خواهد شد.

دکتر عباسی بیان کرد: در این کارگاه، برخی از حرکات کاربردی که در محیط کار به سادگی، قابل اجرا است، معرفی شدند. همچنین توصیه شد: با توجه به اینکه برخی افراد برحسب نوع کار خود، برای مدت طولانی در وضعیت نشسته و یا ایستاده قرار می‌گیرند، می‌بایست حداقل هر 20 دقیقه یک بار، وضعیت خود را به مدت 5 دقیقه، تغییر بدهند، به عنوان مثال: اگر در حالت نشسته بودند، راه بروند و یا اگر با دست‌ها و اندام‌های فوقانی خود کار انجام داده‌اند، یک سری حرکات کششی انجام بدهند و برای پیشگیری از عوارض احتمالی، بیش از 20 دقیقه در چنین شرایطی، باقی نمانند.

وی گفت: در بخش پایانی کارگاه نیز پیشنهاد شد، تا جایی که امکان‌پذیر است از آسانسور کمتر استفاده و ترجیحا از پله‌ها برای رفت و آمد، استفاده شود. همچنین، برخی از مسافت‌‌ها را پیاده‌روی کرده و از وسایل نقلیه استفاده نکنیم و بسیار خوب است که 10 هزار گام در روز پیاده‌روی داشته باشیم زیرا در این صورت، یکی از شاخص‌های تندرستی را رعایت کرده‌ایم، دکتر عباسی افزود: پیاده‎‌روی می‌تواند در محل کار و یا در فاصله رفت و آمد به آنجا و غیره، انجام شود تا سبب شود، توان هوازی فرد نیز ارتقا پیدا نماید.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :