در نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار

کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی در پشت میزنشینان برگزار شد

۲۳ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۷ کد : ۱۴۴۴ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۸۵۴
کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی در پشت میزنشینان، با تدریس عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در «بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» برگزار شد.
کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی در پشت میزنشینان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اسکلتی عضلانی در پشت میزنشینان، با تدریس دکتر محمدرضا سیدی «عضو هیأت علمی پژوهشگاه» در بخش کارگاه‌‌های آموزشی «بیست و سومین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار» با استقبال خوب دانشجویان و سایر بازدیدکنندگان برگزار شد.

دکتر سیدی در این کارگاه، در خصوص خطرات و آسیب‌های احتمالی برای کارمندان و پشت میزنشینان و به ویژه افرادی که ساعات زیادی با کامپیوتر کار می‌کنند، اهمیت وضعیت بدنی صحیح در حین کار و ... توضیحات مربوطه را برای حاضران شرح داد. وی همچنین، راهکارهایی را جهت پیشگیری از بروز آسیب‌ها از جمله معرفی نرم‌افزارها و برنامه‌های هوشمندی که پس از نشستن و بی‌تحرکی در یک مدت زمان مشخص، به ما یادآوری می‌کند تا یک حرکت تمرینی را انجام و یا وضعیت بدنی خود را تغییر بدهیم.

در بخش پایانی کارگاه نیز، دکتر سیدی برخی حرکات و نرمش‌های کاربردی که امکان انجام دادن آنها در محیط کار و با کمک گرفتن از میز و صندلی و یا ... مقدور است را معرفی کرد که کارمندان و یا ... بتوانند در محیط کار، به سادگی آنها را اجرا و از بسیاری مشکلات اسکلتی عضلانی که ناشی از پشت میزنشینی طولانی است، پیشگیری نمایند.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :