مدیر یت امور اداری و پشتیبانی
شرح وظایف کلی مدیریت امور اداری و پشتیبانی پژوهشگاه:
- اجرای سیاستها و خط مشیهای موسسه در زمینههای مربوط به امور اداری، استخدامی و پشتیبانی
- نظارت بر حسن انجام فعالیتهای واحدهای تابعه
- مطالعه و بررسی و همکاری در امر طبقه بندی مشاغل کارکنان
- تشخیص و تعیین رشته شغلی پستهای سازمانی پژوهشگاه با تمججه به طرحهای طبقه بندی مشاغل
- تهیه و تنظیم آیین نامههای و بخشنامههای و دستور العملهای اداری لازم جهت ارائه به مقامات ذیربط بر اساس ضوابط و مصوبات پژوهشگاه و ابلاغ آن به کلیه واحدها پس از تایید
- مراقبت در اجرای مقررات انظباطی و رسیدگی به تخلفات کارکنان و ارجاع مراتب به هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری
- مطالعه و بررسی رستههای شغلی و ارائه نظرات و پیشنهادات اصلاحی به مراجع ذیربط با همکاری مدیریت برنامه بودجه تحول اداری و بهره وری
- ایجاد و نگهداری بانک اطلاعاتی پرسنلی و سوابق خدمتی و اداری کلیه پرسنل پژوهشگاه
- همکاری در جهت تامین نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه با واحدهای ذیربط
- انجام امور اداری و استخدامی اعضای هیات علمی و غیر هیات علمی
- پیش بینی ترفیع و تغعییر گروه سالانه کارکنان با کمک واحدهای مربوط
- همکاری با واحد حراست در زمینه حافظت از ساختمانها، اموال و تاسیسات
- انجام تدارکات و تامین وسایل و تجهیزات مورد نیاز واحدهای مختلف پژوهشگاه و سفارش آن از داخل و خارج کشور با هماهنگی کل واحدهای ذیربط
- شرکت در جلسات تهیه و تنظیم بودجه پرسنلی کارکنان
- نظارت در انجام کلیه امور خدماتی پژوهشگاه و ارائه آن به واحدهای مختلف
- تهیه طرحهای مربوط به رفاه عمومی کارکنان و نظارت بر حسن اجرای طرحهای مزبور
- برنامه ریزی و نظارت بر روشهای مطلوب اداره امور استخدامی پژوهشگاه
- نظارت بر اجرای صحیح مقررات استخدامی و ارائه راهنماییهای لازم
- همکاری در امر تهیه و تنظیم و اصلاح مجموعه شرح وظایف، نمودار و پستهای سازمانی پژوهشگاه با مدیریت برنامه بودجه تحول اداری و بهره وری پژوهشگاه
- نظارت بر امور حضور و غیاب، طرح تمام وقت، اضافه کاری و انتصاب کارکنان (هیات علمی و غیر هیات علمی)
- مشارکت در جلسات و کمیسیونهای مختلف و اظهار نظر و ارائه پیشنهادات لازم
- رسیدگی به امور رفاهی و بازنشستگی کارکنان و اتخاذ تصمیمات لازم
- نظارت بر امر ارزشیابی واحدهای تابعه
- اجرای قوانین و مقررات اداری
- سازماندهی فعالیتها و تقسیم کار و تعیین وظایف حدود و مسئولیت و اختیارات کارکنان تحت نظر
- صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدها و تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن
- نظارت بر حسن انجام کلیه امور گمرکی و کارپردازی پژوهشگاه و ارائه راهنمایی لازم به کارکنان ذیربط
- نظارت بر حسن اجرای کامل قوانین و مقررات مربوط به امور انبارهای پژوهشگاه
- نظارت در تنظیم و پیشنهاد بودجه اداره ا مور اداری
- نظارت بر حسن اجرای قوانین استخدامی کارکنان پژوهشگاه
- همکاری و نظارت در امور مربوط به حفاظت ساختمانها و اموال پژوهشگاه
- ابلاغ بخشنامهها و دستور العمل به واحدهای مربوط و نظارت بر اجرای آن
- نظارت در امور مربوط به نظم و انتظامات در محیط و نظافت ساختمانها
- نظارت در برگزاری مناقصهها و مزایدهها براساس قوانین و مقررات جاری
- تامین رفاه کارکنان پژوهشگاه در قالب قوانین و مقررات جاری موضوعه
- نظارت بر حسن انجام فعالیت کارکنان تحت نظر
- انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق