مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری

تعداد بازدید:۱۴۱۰۴


 

 

شرح وظایف مدیریت برنامه،بودجه وتحول اداری وبهره وری:

 

  • انجام کلیه امور مربوط به تهیه و تدوین بودجه پژوهشگاه 
  • همکاری با مدیران و روسای واحدها در امر تهیه و تنظیم بودجه 
  • جمع آوری بودجه‌های پیشنهادی توسط واحدهای مختلف و بررسی برنامه‌ها و اعتبارات مورد پیشنهاد 
  • تلفیق و تنظیم بودجه‌های پیشنهاد شده در قالب هدف‌ها و خط مشی کلی پژوهشگاه 
  • نظارت بر نحوه مصرف اعتبارات و سنجش میزان پیشرفت عملیات در هر یک از واحدها 
  • دفاع از بودجه پیشنهاد شده در مراجع رسیدگی 
  • ابلاغ بودجه مصوب به هر یک از واحدها و تخصیص اعتبارات مصوب 
  • نگهداری حساب و دفاتر اعتبارات بودجه ای بر حسب فعالیت و برنامه‌های اجرایی پژوهشگاه و نظارت بر اجرای بودجه واحدها 
  • بررسی و مبادله موافقت نامه‌های مربوط به فعالیت‌های جاری و تملک دارائی‌های سرمایه‌ای 
  • مطالعه و بررسی مداوم وظایف سازمانی پژوهشگاه و واحدها و چگونگی گردش کار در آنها با توجه به برنامه توسعه پژوهشگاه 
  • انجام بررسی‌های سازمانی به منظور برنامه‌ریزی و برآورد نیروی انسانی مورد نیاز پژوهشگاه با همکاری مدیریت امور داری و پشتیبانی 
  • مطالعه و بررسی مستمر در سازمان و وظایف واحدهای تابعه به منظور برنامه ریزی و تفکیک و تقسیم صحیح وظایف بین واحدها و جلوگیری از تکرار و تداخل وظایف پژوهشگاه 
  • برنامه‌ریزی و ارائه طریق برای بهبود روشهای انجام کار و تحول اداری و بهره وری 
  • تهیه و تنظیم نمودار سازمانی (تشکیلاتی) و تهیه و تنظیم پست‌های سازمانی متناسب با وظایف و مسئولیت‌های واحدهای تابعه پژوهشگاه با همکاری واحدهای  ذی‌ربط 
  • برقراری ارتباط با مراجع ذی صلاح جهت تجدید نظر و تغییرات در سازمان و تشکیلات پژوهشگاه 
  • مطالعه و بررسی در خصوص تهیه و تنظیم شرح وظایف واحدها و همچنین شرح وظایف پستهای سازمانی پژوهشگاه و ابلاغ آنها به واحدها پس از تصویب توسط هیات امناء
  • بررسی پیشنهادات واحدها در مورد تغییر و اصلاح پستهای سازمانی و شرح وظایف و تهیه گزارشات لازم و انجام اقدامات ضروری جهت رفع مشکلات سازمانی آنها 
  • تهیه و تنظیم آمارهای لازم درباره فعالیتها نیروها و عوامل موجود در موسسه و واحدهای تابعه (پرسنلی و بودجه) به منظور اعمال نظر صحیح و منطقی در مدیریت پژوهشگاه 
  • مطالعه و تشخیص نیازهای آموزشی و کارآموزی کارکنان و اجرای برنامه‌های آموزشی برای کارکنان مزبور 
  • شرکت فعال در شوراها، کمیته‌ها و اظهار نظر پیرامون مسائل مربوط 
  • برنامه‌ریزی برای بهبود مستمر مدیریت و افزایش بهره‌وری در فرایند آموزش، پژوهش و تحصیلات تکمیلی با عنایت به شایسته سالاری، ابتکار، خلاقیت و افزایش مشارکت و انعطاف سازمانی 
  • برنامه‌ریزی و نظارت بر طراحی، بهینه سازی و انطباق نظام‌های مدیریتی متناسب و مورد نیاز جهت اجرای برنامه‌های توسعه آموزش عالی 
  • انجام طرح‌های مطالعاتی برای تعیین اقدامات لازم در مورد اصلاح مقررات و آیین نامه‌های داخلی مرکز با هدف ساده سازی و هماهنگ ساختن آنها 
  • برنامه ریزی و نظارت در زمینه بررسی سیستم‌ها، روش‌ها و رویه‌های مورد عمل در پژوهشگاه و انجام اقدامات لازم در جهت اصلاح و بهبود آنها با هدف افزایش رضایتمندی کارکنان و ارباب رجوع، تسهیل در انجام کارها و انطباق با نیازهای جدید 
  • پشتیبانی، هدایت و نظارت بر فعالیت‌های بهره وری و تحول اداری پژوهشگاه 
  • برنامه‌ریزی جهت اجرای مصوبات شوراها و کمیسیون بهره وری و تحول اداری پژوهشگاه 
  • ارزیابی عملکرد و تهیه و تنظیم گزارش ادواری از اجرای برنامه‌های تحول اداری و بهره وری در پژوهشگاه 
  • اجرای برنامه‌های آموزشی، کارگاه‌های آموزشی، برگزاری سمینارها و گردهمایی در ارتباط با تحول اداری و بهره وری با همکاری واحدهای  ذی‌ربط پژوهشگاه
  • جمع آوری و تکمیل اطلاعات مورد نیاز براساس طرح جامع پژوهشگاه و برنامه ریزی و تهیه پیشنهاد بودجه سالیانه در قالب فرم‌های تنظیم بودجه با هماهنگی مسئولین واحدهای مختلف موسسه و انجام اقدامات لازم در خصوص تهیه بودجه تفصیلی و طی مراحل تصویب و تخصیص اعتبار 
  • بررسی اعتبارات درخواستی واحدها و اخذ توضیحاعت لازم از مسئولین امور در مورد بودجه پیشنهادی 
  • نگهداری اعتبارات فصول مختلف بودجه و تهیه جداول مقایسه ای بودجه سالهای قبل 
  • پیش بینی درآمدها و برآورد هزینه فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها 
  • اظهار نظر در مورد پیشنهاد واحدها برای استخدام از نظر مالی 
  • تهیه نمودار و آمارهای مورد نیاز و تجزیه و تحلیل آنها 
  • تهیه بخشنامه‌های لازم برای راهنمایی‌های مسئولین واحدهای مرکزی و شهرستانی به منظور دریافت اطلاعات و آمار مورد نیاز 
  • شرکت در کمیسیون‌های مختلف به منظور بررسی اعتبارات درخواستی وحدها‌ها و دفاع از آن در مراجع ذی صلاح 
  • نظارت بر تعیین تخصیص اعتبارات فعلی و ابلاغ ان به مدیریت امور مالی برای اجرا 
  • بررسی و تهیه پیشنهادات اصلاحی یا متمم بودجه در صورت لزوم 
  • اظهار نظر در مورد قوانین و آیین نامه‌ها و مقررات مربوط 
  • همکحاری در تهیه گزارش عملکرد پژوهشگاه با توجه بودجه تفصیلی مصوب 
  • نظارت بر روند اجرای برنامه و اعتبارات پیش بینی شده در بودجه تفصیلی 
  • انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق 

کلیدواژه‌ها: مدیریت برنامه، بودجه و تحول اداری

آخرین ویرایش۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱