آزمایشگاه پژوهشگاه تربیت‌بدنی در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ثبت رسید.

۱۷ تیر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۷ 0

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، آزمایشگاه این مرکز به‌عنوان اولین آزمایشگاه حوزه علوم ورزشی مستعد، در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ثبت رسید. با این اقدام برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشگاه پژوهشگاه تربیت‌بدنی، در این شبکه قابل‌رؤیت بوده که پس از بررسی و ثبت تمامی دستگاه‌ها از طرف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به عضویت آزمایشی تغییر خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، آزمایشگاه این مرکز به‌عنوان اولین آزمایشگاه حوزه علوم ورزشی مستعد، در شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به ثبت رسید.
با این اقدام برخی از دستگاه‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی آزمایشگاه پژوهشگاه تربیت‌بدنی، در این شبکه قابل‌رؤیت بوده که پس از بررسی و ثبت تمامی دستگاه‌ها از طرف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی به عضویت آزمایشی تغییر خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، امکان ارائه خدمات آزمایشگاهی برای پژوهشگران با تسهیلات ویژه، حمایت از توسعه های کمی و کیفی آزمایشگاه، توانمندسازی آزمایشگاه ها و ارتقاء جایگاه خدمات آزمایشگاهی پژوهشگاه در چارچوب شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی فراهم خواهد شد.
 شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، پلتفرم به اشتراک گذاری دستگاه ها و ارایه خدمات آزمایشگاهی و حمایت از توسعه کمی و بهبود کیفی خدمات آزمایشگاهی در کشور است. باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی نیز برای تسهیل در دریافت خدمات ایجاد شده است و تخفیف های متنوعی را به اعضای هیئت علمی، دانشجویان، شرکت های دانش بنیان و صنایع کشور ارایه می دهد. در این شبکه خدمات آزمایشگاه های متنوعی مانند حوزه فنی و مهندسی مانند مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن؛ حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی؛ حوزه های زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت؛ حوزه های علوم شناختی و مغز؛ صنایع دستی، مواد غذایی و غیره ارایه می‌شود.
شایان‌ذکر است: آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه تربیت‌بدنی زیر نظر معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه و با عضویت قطعی در شبکه آزمایشگاه‏های علمی ایران (شاعا) به‌منظور تأمین نیازهای آزمایشگاهی در حوزه علوم ورزشی و با برخورداری از تجهیزات پیشرفته و به‌روز، جهت اجرای پایان‌نامه‌ و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی، امور تحقیقاتی ادارات دولتی و خصوصی، شرکت‌ها و غیره، آماده ارائه خدمات پژوهشی و آزمایشگاهی به پژوهشگران، اعضای هیأت علمی، اساتید دانشگاه، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان به حوزه علوم ورزشی است.
آزمایشگاه‏ پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی شامل: آزمایشگاه فیزیولوژی ورزشی، آزمایشگاه بیومکانیک ورزشی، آزمایشگاه آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی و آزمایشگاه یادگیری و رفتار حرکتی می‌باشد.