کارگاه آموزشی داوطلبان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت‌بدنی برگزار شد

تعداد بازدید:۷۰۶
کارگاه آموزشی به منظور آماده‌سازی و آموزش بخشی از نیروهای نهضت داوطلبی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی که علاقه‌مند به همکاری با حوزه «معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه» هستند، برگزار شد
کارگاه آموزشی داوطلبان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت‌بدنی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، این کارگاه به‌منظور آشنایی نیروهای داوطلب با فعالیت‌های تخصصی بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، وآشنایی با امور مربوطه به این معاونت و همچنین کسب اطلاعات بیشتر شرکت‌کنندگان از شرایط کار داوطلبانه در پژوهشگاه تربیت‌بدنی و مزایای این نوع همکاری، برگزار شد.
در این کارگاه، دکتر فریبا محمدی «معاون فرهنگی و اجتماعی»، دکتر صالح رفیعی «مسئول نهضت داوطلبی»، دکتر حامد عباسی «مدیر فرهنگی»، دکتر محمدرضا سیدی «مسئول کارگاه ها، دوره ها، نشست ها و همایش‌ها»، دکتر اسماعیل مظفری پور «مسئول انتشارات»، دکتر حسین زارعیان «مدیر تحصیلات تکمیلی و مسئول کمیته اخلاق در پژوهش» پژوهشگاه تربیت‌بدنی و تنی چند از نیروهای داوطلب در سالن کنفرانس پژوهشگاه حضور داشتند. همچنین جمعی از نیروهای داوطلب نیز به‌صورت آنلاین و غیرحضوری در این کارگاه، مشارکت داشتند.
در ابتدای این کارگاه، دکتر محمدی ضمن خیرمقدم و تشکر از مشارکت و همکاری نیروهای داوطلب، توضیحات جامعی را در زمینه  نحوی همکاری به شرکت کنندگان  ارائه کرد.
وی دراین باره افزود: مواردی مانند «همکاری با انتشارات (بازاریابی کتاب و معرفی کتب در دانشگاه‌ها و نمایشگاه‌ها)"، "امور فرهنگی و اجتماعی (سخنرانی‌های لایو یا همکاری حضور در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی)"، "همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌ها"، "برگزاری نشست‌های تخصصی"، "همکاری با گروه علمی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی"، "همکاری در سایت و صفحه اینستاگرام معاونت"، "طراحی پوستر و امور گرافیکی"، "خبرنویسی از فعالیت‌ها، تهیه مصاحبه و خبر و عکاسی" و "بازاریابی برای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی"، ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌های کاری هستند که نیروهای داوطلب می‌توانند با معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، همکاری داشته باشند.
در ادامه این کارگاه،  دکتر رفیعی با بیان اینکه نیروهای داوطلب می‌توانند هم به صورت حضوری در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی، در برخی رویدادهای خاص مانند همایش‌ها و دوره ها با پژوهشگاه همکاری داشته باشند و هم به ‌صورت آنلاین و غیرحضوری با این مجموعه همکاری کنند.
وی گفت: پژوهشگاه تربیت‌بدنی، آئین‌نامه‌ای برای فعالیت‌های داوطلبی تدوین کرده است که به‌زودی اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. مسئول نهضت داوطلبی پژوهشگاه تربیت‌بدنی افزود: بر اساس این آئین‌نامه، با توجه به میزان ساعات همکاری و فعالیت داوطلبان، تخصص‌های آنها، میزان تحصیلات و سطح علمی و غیره، مزایایی برای نیروهای داوطلب در نظر گرفته می‌شود.
همچنین دکتر رفیعی از اختصاص دادن یک کارت هوشمند داوطلبی به هریک از داوطلبان خبر داد و اظهار کرد: هر نوع همکاری و هرگونه فعالیتی که نیروهای داوطلب انجام بدهند، دارای امتیازی است و در این کارت، ثبت خواهد شد. وی افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام‌شده توسط داوطلبان، آنها می‌توانند از مزایایی مانند دریافت  گواهی‌نامه معتبر داوطلبی که می‌تواند برای آنها امتیاز فرهنگی و امتیازهای استخدامی داشته باشد، استفاده نمایند.
 دکتر رفیعی تصریح کرد: همچنین مزایای دیگری مانند بهره‌مندی از تخفیف ویژه برای خرید کتاب، شرکت در دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و استفاده از سایر خدمات پژوهشگاه، برای داوطلبان در نظر گرفته‌شده است.
در ادامه، دکتر عباسی و دکتر زارعیان در حوزه مدیریت فرهنگی (برگزاری گفتگوهای زنده اینستاگرامی، مسابقات فرهنگی و رویدادهای فرهنگی و مذهبی)، دکتر سیدی در حوزه آموزش‌های تخصصی (کارگاه و دوره‌های آموزشی) و دکتر مظفری پور در حوزه انتشارات (چاپ کتاب، فروش کتاب، شرکت در نمایشگاه‌های کتاب و امور فرهنگی)، به‌عنوان واحدهای تخصصی تحت نظر معاونت فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، توضیحات کاملی را در ارتباط با فعالیت‌های واحد خود جهت آشنایی بیشتر داوطلبان، ارائه دادند.
در بخش پایانی کارگاه نیروهای داوطلب حاضر در سالن کنفرانس پژوهشگاه و همچنین برخی از داوطلبانی که به‌صورت آنلاین در این کارگاه حاضر بودند، ضمن معرفی خود ، سؤالاتی را مطرح کردند که از سوی معاون فرهنگی پژوهشگاه پاسخ داده شد.

 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی نهضت داوطلبی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی


نظر شما :