نشست تدوین و ارائه بیانیه مشترک در زمینه ارزیابی پاسچر برگزار شد.

نشست تدوین و ارائه بیانیه مشترک در زمینه ارزیابی پاسچر برگزار شد.

۰۶ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۱۲ اخبار همایش ها
تعداد بازدید:۵۲۵
صبح روز دوشنبه ۳۱ تیر ماه ۱۳۹۸ اولین نشست تدوین و ارائه بیانیه مشترک ارزیابی پاسچر به همت معاونت فرهنگی پژوهشگاه علوم ورزشی و با حضور دکتر شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه علوم ورزشی، دکتر علیزاده ریاست اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و رئیس انجمن علمی آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی کشور و دیگر اساتید و صاحب نظران رشته حرکات اصلاحی از دانشگاه های مختلف کشور، در محل پژوهشگاه علوم ورزشی ایران برگزار گردید.

ناهنجاریهای اسکلتی و عضلانی یکی از موضوعات اصلی در حوزه سلامت و تندرستی است که متخصصین رشته حرکات اصلاحی متولی اصلی بررسی آن در کشور به حساب می آیند و در سالهای اخیر خدمات ارزنده ای در زمینه پیشگیری و اصلاح این ناهنجاریها و همچنین فرهنگ سازی در این زمینه ارائه داده اند. تنوع روش شناسی و ابزار اندازه گیری در پژوهش ها و طرح های صورت گرفته در زمینه ارزیابی وضعیت بدنی و ناهنجاری های قامتی اقشار مختلف جامعه، یکی از مشکلات و دغدغه های متخصصین حوزه حرکات اصلاحی کشور به شمار می آید که همیشه به عنوان مانعی برای کاربردی شدن نتایج آنها مطرح بوده است. این امر باعث شده، علی رغم اجرای پژوهش های با کیفیت و متعدد در حوزه ارزیابی ناهنجاری های قامتی و شیوع شناسی آنها، نتوانیم از نتایج آنها به یک برآیند کلی جامع دست یابیم. بر همین اساس لزوم ایجاد یک رویه هماهنگ و علمی در خصوص ابزار و روشهای مورد استفاده در ارزیابی پاسچر و ناهنجاری های قامتی هر چه بیشتر آشکار گردیده است.

 پژوهشگاه علوم ورزشی به نمایندگی از دانشگاه های فعال در حوزه حرکات اصلاحی کشور با توجه به این نیاز کاربردی، با یک رویکرد علمی و نوآورانه اقدام به برگزاری سلسله نشست های تخصصی با حضور اساتید و صاحب نظران کشور در این حوزه و تصمیم گیری در مورد بهترین و علمی ترین روشهای اندازه گیری از طریق خردجمعی نموده است. از همین رو اولین نشست تخصصی متخصصان حوزه حرکات اصلاحی به منظور تدوین تفاهم نامه مشترک در این زمینه برگزار گردید.


نظر شما :