ارتقای مرتبه علمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۱۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۹۳۴ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۷۸۱
دکتر علی شریف‌نژاد «عضو هیأت‌ علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» به مرتبه علمی دانشیاری ارتقا یافت.
ارتقای مرتبه علمی عضو هیأت علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، براساس بررسی تخصصی و تأیید هیأت ممیزه دانشگاه خوارزمی (هیأت ممیزه معین پژوهشگاه)، دکتر علی شریف‌نژاد دارای مدرک دکتری تخصصی بیومکانیک ورزشی از دانشگاه هومبولت آلمان و عضو هیأت علمی تمام‌وقت پژوهشگاه، به مرتبه علمی دانشیاری ارتقا یافت.

دکتر شریف‌نژاد در «گروه پژوهشی بیومکانیک و فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه» مشغول به  فعالیت می‌باشد و تحقیقات وی به‌صورت تخصصی بر حوزه‌های «مکانیک و مورفولوژی عضله و تاندون»، «بیومکانیک پا و کفش ورزشی» و «انقباضات اکسنتریک» متمرکز است.

در حوزه‌های مذکور، 7 طرح پژوهشی در داخل و خارج از پژوهشگاه به‌صورت سفارش محور به اتمام رسانده است و در طی این مدت بیش از ۴۰ مقاله علمی توسط وی در نشریات معتبر داخلی و خارجی به چاپ رسیده که به‌طور خاص 8 مقاله، به‌صورت مشترک با نویسندگان خارجی (در دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور) انجام شده است.

حضور در سمپوزیوم‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی با بیش از ۲۰ مورد سخنرانی علمی و سخنرانی کلیدی، داوری علمی در بیش از 17 نشریه معتبر داخلی و خارجی از جمله Journal of Biomechanics، از دیگر فعالیت‌های علمی ایشان است.

همچنین، ۸ عنوان کتاب (تألیف/ ترجمه/ ویراستاری) منتشر کرده و ترجمه دانشنامه تخصصی مطالعات ورزشی ـ بخش بیومکانیک، توسط ایشان انجام شده است. در زمینه فعالیت‌های آموزشی نیز، علاوه بر تدریس ۲۵ کارگاه آموزشی کاربردی، دروس تخصصی در مقطع دکتری در دانشگاه‌های علوم پزشکی، خوارزمی و آزاد اسلامی (واحد علوم تحقیقات و تهران مرکز) را تدریس و بیش از ۳۰ عنوان رساله و پایان‌نامه دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی را هدایت و راهنمایی کرده‌ است.

ایشان همچنین موفق به ثبت 3 اختراع، با عناوین: دستگاه ورزشی و توان‌بخشی تمرین دهنده ویژه انقباضات اکسنتریک با استفاده از سیم و موتور اسنکرونی، ساخت کفی کفش هوشمند جهت تحلیل حرکت و دستگاه شبیه‌ساز دوچرخه‌سواری کوهستانی با استفاده از ارتعاشات مکانیکی شده است.

شایان‌ ذکر است، دکتر شریف‌نژاد علاوه بر سوابق علمی، در حوزه فعالیت‌های اجرایی نیز خدمات متعددی در پژوهشگاه داشته‌ است که مهم‌ترین آنها شامل: «عضویت در کمیته تدوین برنامه هفتم دولت»، «ریاست پژوهشگاه»، «معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی»، «مدیریت پژوهش و تحقیقات کاربردی»، «عضو هیأت امنا منطقه دو پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «عضویت در کارگروه بیومکانیک کمیته برنامه‌ریزی درسی وزارت عتف»، «ریاست ستاد برگزاری آزمون عملی رشته‌های علوم ورزشی و آموزش تربیت‌بدنی در آزمون کنکور سراسری»، «ریاست ستاد برگزاری همایش‌ بین‌المللی علوم ورزشی» می‌شود و همچنین «عضویت در شورای بیومکانیک و مهندسی ورزش آکادمی ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران»، «عضویت در انجمن بین‌المللی بیومکانیک اروپا ESB»، «عضویت در کمیته علمی کنگره بین‌المللی ICSPORT (اسپانیا)»، «مسئولیت راه‌اندازی آزمایشگاه بیومکانیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران» و ... از دیگر سوابق ایشان می‌باشد.

از بارزترین خدمات اجرایی اخیر وی نیز می‌توان به راه‌اندازی اولین «هسته فناوری بیومکانیک ورزشی» اشاره کرد که با مجوز رسمی دانشگاه توان‌بخشی و سلامت اجتماعی در حوزه کاربردی کردن علم بیومکانیک و کارآفرینی برای فارغ‌التحصیلان این رشته، کار خود را از سال جاری آغاز نموده است.

پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، ضمن عرض تبریک به دکتر علی شریف‌نژاد، توفیقات بیش‌ از پیش برای ایشان، جهت دستیابی به اهدافی والا و کمک به ارتقای علمی ورزش کشور آرزومند است.

 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: ارتقای مرتبه علمی بیومکانیک ورزشی دکتر علی شریف‌نژاد پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :