شناسایی موانع توسعه ورزش زنان

تعداد بازدید:۳۰۴۹
طرح شناسایی موانع و راهکارهای توسعه حقوقی، منابع مالی و مدیریتی ورزش بانوان توسط دکتر صدیقه حیدری نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه چمران انجام گرفته است.
شناسایی موانع توسعه ورزش زنان

 

برای توسعه همواره لازم است در مسیر درست پیشرفت و هر لحظه نتایج را ارزیابی و میزان تحقق اهداف را سنجید، باوجود اینکه طی سال­های اخیر پیشرفت­های محسوسی در ورزش بانوان رخ داده است، لیکن هنوز هم این بخش از ورزش کشور با موانعی روبه­ رو است. به گزارش معاونت پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، پژوهشی تحت عنوان شناسایی موانع و راهکارهای توسعه حقوقی، منابع مالی و مدیریتی ورزش بانوان توسط دکتر صدیقه حیدری نژاد عضو هیت علمی دانشگاه چمران انجام گرفته است.

از جمله مهمترین یافته های این پژوهش آمیخته اکتشافی، شناسایی چهار مانع برای دستیابی بانوان به پست­های مدیریتی در ورزش کشور (فردی و شخصیتی،‌ فرهنگی، سازمانی،‌ محیطی و اجتماعی)، چهار مانع برای توسعه منابع مالی (ساختاری، مدیریتی، فرهنگی-اجتماعی، سیاسی-حقوقی) و سه مانع برای توسعه حقوقی (دیدگاه­های فقهی متفاوت، حضور و پوشش بانوان و موانع اداری) است.

محقق پژوهش با توجه به موانع شناسایی شده، راهکارهایی برای توسعه ورزش بانوان ارائه نموده است که برخی از آن­ها عبارتند از: ارتقا حس خودباوری و اعتماد به نفس زنان، نفوذ  بانوان در شبکه­های رسمی و غیررسمی، در نظر گرفتن معافیت­های مالیاتی یا تسهیلاتی برای حامیان مالی ورزش بانوان، تلاش در جهت ارتقاء سطح رقابت­های ورزشی بانوان، پخش مسابقات ورزشی بانوان از سیما، نظارت بر حسن اجرای قوانین موجود، چرا که اصلاح و وضع قوانین جدید بدون وجود ضمانت اجرایی از کارآمدی لازم برخوردار نخواهد بود.


نظر شما :