طرح پژوهشی سیاست‌گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست‌گذاری

۰۸ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۱۸ کد : ۶۳۲ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۳۶۴
طرح پژوهشی سیاست‌گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست‌گذاری به سفارش پژوهشگاه علوم ورزشی، انجام شد
طرح پژوهشی سیاست‌گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست‌گذاری

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، طرح پژوهشی سیاست‌گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست‌گذاری به سفارش پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، توسط دکتر فرزاد غفوری عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاتمه یافت.

دکتر غفوری درباره ضرورت این طرح پژوهشی افزود: بخش عمده از ورزش که با سلامتی و نشاط جامعه ارتباط نزدیک دارد و بسیاری از کارکردهای اساسی ورزش در آن خلاصه می‌شود، ورزش همگانی و یا ورزش برای همه است.

وی گفت: علیرغم اینکه کشورهای مختلف برای توسعه ورزش همگانی اقدام به سیاست‌گذاری در حوزه‌های مختلفی مانند حمل‌ونقل، طراحی شهری و غیره نموده‌اند، در کشور ایران مطالعات اندکی در این حوزه صورت گرفته است.

دکتر غفوری تصریح کرد: به نظر می‌رسد، سیاست‌گذاری مناسب کلید و پایه‌ای برای کلیه ابعاد ورزش می‌باشد و می‌توان آن را به شالوده یک آپارتمان تشبیه کرد که اگر به زیربنا به‌خوبی پرداخته نشود، نمی‌توان به قوام و دوام آن آپارتمان اطمینان داشت.

پیشینه تحقیق نشان می‌دهد که مطالعات اندکی درزمینهٔ سیاست‌گذاری ورزش همگانی کشور صورت گرفته است. لذا مطالعه حاضر در پی تکمیل مبانی نظری و ارائه الگوی مطلوب سیاست‌گذاری در نظام ورزش همگانی کشور بود.

مجری این طرح اضافه کرد: به‌طورکلی سازمان‌های ذی‌ربط می‌توانند از این نتایج جهت بهبود فرآیند سیاست‌گذاری در ورزش همگانی سود ببرند. لذا توصیه می‌شود که نتایج این تحقیق در قالب آیین‌نامه، سمینار و مقالات علمی در اختیار سازمان‌ها و مدیران مربوطه قرار گیرد.

وی همچنین ایجاد وحدت رویه بین دستگاه‌های اجرایی، آموزش و آگاه‌سازی عمومی و ایفای نقش رسانه در راستای تقویت سیاست‌گذاری ورزش همگانی را نیز پیشنهاد کرد.

 

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم

کلید واژه ها: طرح پژوهشی سیاست‌گذاری ورزش همگانی


نظر شما :