ثبت اختراع دستگاه پرتابل خانگی چند منظوره تمرینات ورزشی در پژوهشگاه علوم ورزشی

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۵ کد : ۵۱ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۹۴۴
دستگاه پرتابل خانگی چندمنظوره تمرینات ورزشی در پژوهشگاه علوم ورزشی ثبت اختراع شد.
ثبت اختراع دستگاه پرتابل خانگی چند منظوره تمرینات ورزشی در پژوهشگاه علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، دستگاه پرتابل خانگی چندمنظوره تمرینات ورزشی در پژوهشگاه ثبت اختراع شد، این دستگاه با ترکیب و تجمیع چندین دستگاه تمرینی در یک دستگاه (All in One) و حذف برخی زوائد دستگاه‌های تمرینی بزرگ، ضمن فراهم نمودن امکان تمرینات مختلف ورزشی، حجم به نسبت کمی را اشغال نموده و قابلیت حمل را دارد. دستگاه مذکور باهدف تسهیل نمودن امکان ورزش کردن برای افراد مختلف به‌ویژه گروه‌های خاص طراحی‌شده و قابلیت استفاده و نصب در منزل، ادارات، مراکز درمانی فیزیوتراپی، مراکز درمانی اصلاح حرکات، مکان‌های عمومی ورزشی، باشگاه‌های آمادگی جسمانی و بدنسازی سالن‌های ورزشی را دارد.
هدف دیگر این اختراع، افزایش شمول حرکات تمرینی و ترغیب بیشتر افراد برای ورزش کردن در محلی که در دسترس آنها قرار دارد و مرتفع نمودن نقایص دستگاه‌های موجود در بازار بود. جامعه هدف این دستگاه، تمام افرادی هستند که در پی ارتقاء سطح آمادگی جسمانی خود و رسیدن به‌تناسب اندام می‌باشند. همچنین، افرادی که دچار آسیب‌های جسمانی شده‌اند برای اجرای حرکات و تمرینات فیزیوتراپی و حرکات اصلاحی، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.
دکتر هادی روحانی عضو هیات علمی گروه فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه و آقای سید عباس علوی تبار، دانشجوی کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزشی پژوهشگاه در قالب پروژه پایان‌نامه کارشناسی ارشد، موفق به اختراع این دستگاه ورزشی شده‌اند. شایان‌ذکر است، این دستگاه به شماره 98377 در سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور تائید و به ثبت رسیده است. به گفته مخترعان، به‌زودی نمونه‌های صنعتی آن با حمایت سرمایه‌گذاران تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
 

کلید واژه ها: پژوهشگاه علوم ورزشی ثبت اختراع


نظر شما :