اولین رویداد سرآمدان کار آفرینی ورزش (سکو) با روایت تجربیات موفق در کارآفرینی ورزش ایران برگزار شد

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۶ کد : ۳۱ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۱۳۹
اولین رویداد روایت تجربیات موفق در کارآفرینی ورزش ایران با استقبال کم نظیر دانشجویان و علاقه مندان توسط پژوهشگاه علوم ورزشی برگزار شد
اولین رویداد سرآمدان کار آفرینی ورزش (سکو) با روایت تجربیات موفق در کارآفرینی ورزش ایران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم ورزشی، اولین رویداد روایت تجربیات موفق در کارآفرینی ورزش ایران موسوم به "سکو" روز چهارشنبه 8 اسفندماه با سخنرانی دکتر علی شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه علوم ورزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و با حضور دکتر حسام زند حسامی مدیرکل نوآوری و کسب کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر رضا رجبی رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، معاونان اداری مالی، فناوری، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی، فرهنگی و اجتماعی و اعضای هیات علمی و کارکنان پژوهشگاه در جمع باشکوه کارآفرینان، ورزشکاران و استارت آپ های موفق ورزشی کشور برگزار شد.

 

در ابتدی این برنامه دکتر علی شریف نژاد ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران و ابراز خرسندی از گردهمایی کارآفرینان در این رویداد، بابیان اینکه دوپینگ‌های آینده در حوزه ورزش دوپینگ خوردنی و تزریقی نیست بلکه دوپینگ دوپینگ تکنولوژی است افزود: از حدود یکی دو سال گذشته فعالیت در حوزه فناوری ورزش را در پژوهشگاه علوم ورزشی آغاز کردیم.
وی گفت: طبق رصدهای انجام‌شده در جامعه و بررسی‌های صورت گرفته در مراکز رشد متوجه این واقعیت شدیم که رویکرد این مراکز غالباً موارد دیگری است بحث‌هایی مربوط به نانو، هوافضا و... که بحث ورزش در غالب این مراکز محروم مانده است.
پژوهشگاه به‌صورت ساختارمند در این زمینه برنامه‌ریزی کرد و پس از رایزنی‌های اولیه با معاونت علمی ریاست جمهوری این ایده موردقبول واقع شد و حمایت‌هایی را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کردیم درنتیجه فضایی را برای ایجاد اولین مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزش ایران به وجود آوردیم. سپس شورای راهبردی مرکز شکل گرفت و با حضور اساتید مرتبط با این حوزه بحث فناوری‌های ورزش، مهندسی ورزش بیومکانیک ورزش و همچنین گرایش‌های مختلف همچون فیزیولوژی و مدیریت ورزشی انجام شد.
دکتر شریف نژاد افزود: در این زمینه فراخوان‌های مرتبطی انجام و طرح‌های قابل‌توجهی از سراسر کشور به مرکز نوآوری پژوهشگاه ارجاع داده شد، از بین این طرح‌ها علیرغم تمام محدودیت‌ها 11 طرح استارت آپی که قابلیت تجاری‌سازی داشت حمایت شد، استارت آپ هایی که در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در حوزه مرتبط ورزش بوده قراردادهای آنها در سال جاری در هفته تربیت‌بدنی منعقد شد.
سرپرست پژوهشگاه علوم ورزشی اظهار کرد: در این مسیر موفق شدیم یک تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی با مرکز جهانی نواوری ورزشی مایکروسافت منعقد کنیم و به‌عنوان تنها نماینده این مجموعه در ایران هم‌اکنون در حال فعالیت هستیم. در این مسیر این امکان فراهم است که تعداد محدودی از طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی شدن در جامعه بین‌الملل داشته باشند را در شورای مایکروسافت ارائه بدهیم.
وی گفت: ما در مرکز نوآوری پژوهشگاه می‌خواهیم شرایطی را فراهم کنیم تا فارغ‌التحصیلان نخبه و حتی در حال تحصیل در تمامی مقاطع و افرادی که ایده‌های ارزشمندی دارند ولی به دلیل عدم توانایی مالی و عدم ارتباط با مراکز و ریسک‌پذیری قادر به انجام فعالیت در این زمینه نیستند پژوهشگاه از آنها حمایت کرده تا به مرحله رشد بلوغ برسند.
دکتر شریف نژاد افزود: شرایط دیگری را متفاوت با طرح‌های پژوهشی در مرکز ملی نوآوری پژوهشگاه رقم می‌زنیم که نمونه‌هایی از آنها را امروز در قالب استارت آّپ ها از همکارانی که به مرحله‌ای از رشد رسیده‌اند این تجربیات رابین شما به اشتراک می‌گذارند.

 

سپس دکتر حسام زند حسامی مدیرکل دفتر نوآوری و کسب‌وکار نوین معاونت علمی ریاست جمهوری هم در این همایش گفت: ما باید از زمان حاضر به فکر پاسخ دادن به این پرسش باشیم که در آینده دنیا به چه سمتی می‌رود و ما چگونه باید به نیازهای جدید در دنیای آینده پاسخ دهیم.
وی گفت: در حوزه ورزش جای کار فراوانی وجود دارد چراکه زندگی سالم انسان به این حوزه وابسته است و ما امروزه می‌دانیم که عدم تحرک و استرس عامل بسیاری از بیماری‌ها است؛ بنابراین چالش‌های بسیاری که در این حوزه وجود دارد هرکدام می‌تواند تبدیل به کسب‌وکار استارتاپی شود.
وی بابیان اینکه در خیلی حوزه‌ها می‌شود به درآمدهای خوب دست‌یافت گفت: اما هر درآمدی به انسان حس خوب بودن را منتقل نمی‌کند اما در حوزه استارتاپ های ورزشی به دلیل اینکه با سلامت مردم مواجه هستیم کمک به این امر هم باعث درآمد افراد می‌شود و هم به آن‌ها حس خوبی را منتقل می‌کند.

پس از سخنان کوتاه دکتر زند حسامی پنل اول ورزشکار موفق با حضور لاله صدیق اولین بانوی اتومبیل‌ران ایرانی که در مسابقات هم باخانم ها و هم آقایان مسابقه داده است و ورزشکار بین‌المللی در این حوزه شناخته می‌شود برگزار شد.
سپس در 3 بخش مختلف شامل کسب‌وکارهای موفق، ورزشکاران موفق و استارت آپ های موفق ورزش ایران به بیان تجربیات و داستان موفقیت کسب‌وکار وزندگی خود پرداخته و آن را باعلاقه مندان به اشتراک گذاشتند
در بخش کسب کارهای موفق پژمان راهبر سردبیر و دکتر مهدی شاملو مدیرمسئول ورزش 3 مهدی هژبری سردبیر روزنامه خبر ورزشی، علیرضا اصفهانی مدیرعامل مجموعه حس خوب زندگی و مجتبی گوهری مدیرعامل شرکت دانش سالار ایرانیان به بیان رمز و رازها پیشرفت خودپرداخته و فرازو وفرودهای موجود برای رسیدن موفقیت خود را برای حاضران ارائه دادند که مورد استقبال واقع شد.
در بخش ورزشکاران موفق و سخنرانی‌های انگیزشی، دکتر لاله صدیق قهرمان مسابقات اتومبیل‌رانی و گلاره ناظمی داور فینال مسابقات المپیک سخنرانی کردند.
و در بخش سوم برنامه استارت آپ ورزشی موفق ورزشی در داخل کشور که در مسیر رشد و توسعه قرار داشته و بر پایه‌یک ایده جذاب و خلاقانه شکل‌گرفته‌اند در خصوص کسب‌وکار خود توضیحات مناسبی ارائه دادند.
 در این بخش رضا عباس زاده بنیان‌گذار متریکا، سعید نعمت الهی بنیان‌گذار با مربی، هادی اسکندری بنیان‌گذار هم ورزشی، امین برمکی بنیان‌گذار ماشین جی تی و هادی نوروزیان با ایده پنجه کربنی تجربیات موفق خود را برای حاضران به اشتراک گذاشتند. در پایان هر بخش از سخنرانی‌ها با اهداف لوح یادبود و تندیس مربوط به رویداد سکو تقدیر شد.

 

" گالری تصاویری از رویداد سکو "

کلید واژه ها: سرآمدان کار آفرینی کارآفرینی


نظر شما :