قربانی: هدف از اجرای طرح ملی ورزش و مردم، ارائه خدمات و دسترسی رایگان به ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است

۲۷ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۰۶ کد : ۲۱۱۶ سایر اخبار اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۰۶
عضو هیات علمی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و دبیر کارگروه ورزش ستاد تحول ریاست جمهوری گفت: در برنامه هفتم توسعه و در موضوع ارائه تخفیف‌های بیمه‌ای به مردم، در خصوص کسانی ورزش می‌کنند، نکات مهمی در نظر گرفته‌شده است. سایر پتانسیل‌هایی که دستگاه‌ها دارند و تخفیف‌هایی که می‌توانند در بحث سلامت به دانش‌آموزان و دانشجوها ارائه کنند، می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.
قربانی: هدف از اجرای طرح ملی ورزش و مردم، ارائه خدمات و دسترسی رایگان به ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،‌  محمدحسین قربانی، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان،‌ در خصوص برنامه طرح ملی ورزش و مردم و دسترسی مردم به امکانات ورزشی دستگاه‌های دولتی گفت:  ما این جلسه را با طرحی که توسط همکاران در وزارت ورزش و جوانان شکل‌گرفته است، برگزار کردیم. قربانی: هدف از اجرای طرح ملی ورزش و مردم، ارائه خدمات و دسترسی رایگان به ورزش صبحگاهی و عصرگاهی است. حدود 1500 اماکن ورزشی مربوط به دستگاه‌های دولتی در این طرح به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

او ادامه داد: ما تا الان با وجود اینکه در حوزه ورزش، متولیان مختلفی داریم اما این متولیان به شکل جزیره‌ای فعالیت کردند و این طرح می‌تواند ذی‌نفعان را گرد هم بیاورد. قبلاً، این مسئله به شکل جدی دنبال نشده است و سازمان‌یافته  نبوده است و این طرح می‌تواند دستگاه‌ها را سازمان‌یافته‌تر کند و تلاش‌ها را در راستای توسعه ورزش همگانی منسجم‌تر کند. 

قربانی در خصوص آزادسازی اماکن ورزشی گفت: در ستاد تحول و سند تحول دولت مردمی، یک هدف بسیار مهم، آزادسازی اماکن ورزشی است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم. دوستان ما در آموزش‌وپرورش، وزارت ورزش و جوانان و نیروهای مسلح گزارش‌هایی دادند و در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است و این‌ها باید مقداری سازمان‌یافته‌تر شود و سامانه‌هایی را طراحی کنیم که میزان حضور مردم در ورزش همگانی دیده شود.
دبیر کارگروه ورزش ستاد تحول ریاست جمهوری گفت: در کنار این موضوع، ما باید سیاست‌های تشویقی را در نظر بگیریم و رغبت و انگیزه مردم را برای شرکت در فعالیت‌های بدنی بیشتر کنیم. این اتفاق رخ نمی‌دهد مگر اینکه سیاست‌های تشویقی را داشته باشیم. ما در این زمینه مبانی قانونی هم داریم.
او در پایان گفت: در برنامه هفتم توسعه و در موضوع ارائه تخفیف‌های بیمه‌ای به مردم، در خصوص کسانی ورزش می‌کنند، نکات مهمی در نظر گرفته‌شده است. سایر پتانسیل‌هایی که دستگاه‌ها دارند و تخفیف‌هایی که می‌توانند در بحث سلامت به دانش‌آموزان و دانشجوها ارائه کنند، می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند. با جدیتی که من از دوستان دیدم و پیگیری‌ای که از سمت وزارت ورزش و جوانان رقم خواهد خورد، امیدوارم بتوانیم شاهد نتیجه خوبی در بحث مشارکت مردم و توسعه سلامت و تندرستی مردم باشیم.
 

کلید واژه ها: کارگروه ورزش ستاد تحول ریاست جمهوری برنامه هفتم توسعه وزارت ورزش و جوانان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی محمدحسین قربانی


نظر شما :