با حضور مهندس رضوانی «نماینده مجلس شورای اسلامی»

مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

۱۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۸ کد : ۲۱۰۴ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۱۶
مراسم گرامی‌داشت ولادت باسعادت بانوی کرامت و ایثار، حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت سالروز شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی، صبح امروز چهارشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در محل پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار گردید.
مراسم گرامی‌داشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌‌بدنی و علوم ورزشی، مراسم گرامی‌داشت خجسته سالروز سراسر نور و رحمت میلاد بانوی دوعالم، حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن و بزرگداشت چهارمین سالگرد سردار سرافراز و پرافتخار اسلام و ایران، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور دکتر زهرا سلمان «رئیس پژوهشگاه»، مهندس غلامحسین رضوانی «نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه»، دکتر حسین زارعیان «معاون فرهنگی و اجتماعی»، دکتر مجید علی‌طاولی «معاون اداری، مالی و مدیریت منابع»، دکتر غلامرضا لطفی «سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی»، دکتر بهنام نقی‌پور «سرپرست معاونت فناوری» و جمعی از مدیران، اعضای هیأت علمی و کارمندان پژوهشگاه، صبح امروز چهارشنبه مورخ ۱۳ دی ماه ۱۴۰۲ در محل سالن اجتماعات پژوهشگاه برگزار شد.

در ابتدای مراسم، مهندس رضوانی «نماینده مجلس شورای اسلامی» ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت صدیقه کبری (س) به تمامی حاضران و به ویژه بانوان، اظهار کرد: تاریخ را که ملاحظه می‌نماییم، متوجه می‌شویم آن دینی که ارزش والای زنان را به بهترین نحو به جامعه بشریت نشان داد، دین مبین اسلام بود و افزود: حضرت فاطمه (س) با دیگر دختران پیامبر اکرم (ص) متفاوت و دارای جایگاه بسیار والایی است و حضرت محمد (ص) در مورد ایشان فرموده است: "پدرش فدای او باد."

وی گفت: ما باید از درگاه خداوند متعال شاکر باشیم که در حد بضاعت خود با شخصیت گرانقدر ایشان آشنا هستیم و مسلما هرچه معرفت بیشتر باشد، درک فیوضات هم بیشتر خواهد شد. اینکه عامل اتصال به اهل بیت (ع) وجود دارد و بعد از قرن‌ها، یاد آنها را در دل داریم، نعمت بسیار بزرگی است. ان‌شاء‌الله، خداوند ما را قدردان آنها قرار بدهد و پیروی راه حضرت زهرا (س) و ائمه معصومین (ع) باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در خصوص شخصیت ویژه سردار سلیمانی گفت: علی‌رغم اینکه، قبل از شهادت ایشان و حتی پس از آن، دشمنان کشورمان بسیار تلاش کردند که چهره ایشان را مخدوش نمایند و سبب شوند برخی از افراد بهانه‌هایی برای مخالفت با وی داشته باشند، بهانه‌ای نبود و خود ایشان هم افق دید خیلی وسیعی داشت و از افق خیلی خوبی به مسائل گوناگون می‌نگریست و این عبارات و جملات ارزنده‌ای که از ایشان در جاهای مختلف منتشر شده است، بیانگر این موضوع است.

وی افزود: دشمنان کشورمان به هر نحوی که خواستند با ایشان تعاملات فریب‌کارانه داشته باشند، موفق نبودند و در نهایت، ناگزیر شدند که ایشان را ترور نمایند. در واقع ایشان لایق شهادت بود و اجر تلاش های وی، شهادت می‌باشد و براساس آیات قرآن کریم، "شهدا نه تنها زنده هستند، بلکه رزق هم می‌برند."

مهندس رضوانی اظهار کرد: کمال ایمان با شهادت محقق می‌شود. با جهاد فی سبیل الله محقق می‌شود و امیر المؤمنین (ع) فرموده است: "جهاد دری از درهای بهشت است و خداوند برای بندگان بسیار خاص و ویژه خود، آن را باز می کند." در واقع، شخصی که در ابعاد حاج قاسم سلیمانی این همه تلاش کرده و با حفظ همه اصول و چارچوب‌های خود در تمام این مدت، مبارزه و جهاد کرد، لایق مقام رفیع شهادت است. خداوند را شاکر هستیم که مسیر ایشان توسط جهادگران کشورمان و دیگر کشورهای اسلامی ادامه دارد.

در ادامه مراسم، دکتر سلمان «رئیس پژوهشگاه» با عرض تبریک به مناسبت میلاد حضرت صدیقه طاهره (س) در خصوص مقام و جایگاه والای ایشان، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) در جایگاه فرزند و دختر پیامبر اکرم (ص)، بسیار مورد احترام پدرش بود و به ام ابیها (مادر پدر خود) معروف بود. همچنین در مقام همسر، نقش بسیار برجسته‌ای داشت و همواره با حضوری اثربخش و دلگرم‌کننده، یار و همراه امام علی (ع) بود. در ارتباط با فرزندان خود نیز با تربیت صحیح و ارائه رهنمودهای مناسب، به آنها آموخت که چگونه به اسلام خدمت نمایند و در بعد اجتماعی هم، حضرت زهرا (س) صرفا محدود به خانه نبود و در جامعه مسلمانان نیز به خوبی ایفای نقش می‌نمود و امید است با تأسی از مکتب ایشان و مطالعه بیانات آن حضرت، به خوبی از آنها بهره‌مند و در جهت ارتقای زندگی خود، آنها را به کار ببریم.

رئیس پژوهشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: ایشان با شهادت در راه اسلام و دفاع از کشورهای مسلمین، به جایگاه واقعی و آرزوی حقیقی خود دست یافت.

وی گفت: ما می‌بایست غیورمردانی مثل ایشان را به عنوان اسوه و الگو خود قرار بدهیم و با خدمت صادقانه و دلسوزانه، تعهد بالای کاری و ... در همه حال و همه جا، خداوند را ناظر بر اعمال خود بدانیم و در مسیر حق قدم برداریم.

همچنین در پایان این مراسم، مهندس رضوانی و همراهان ایشان از تجهیزات و دستگاه‌های مستقر در آزمایشگاه‌های تخصصی پژوهشگاه بازدید و با خدمات عمومی و تخصصی قابل ارائه به عموم جامعه، آشنا شدند.

 

انتهای خبر/


نظر شما :