دکتر نصیری در حاشیه نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان مطرح کرد

۰۵ دی ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۲۱۰۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۳۸
دکتر فخرالسادات نصیری «مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در حاشیه نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان اهداف برگزاری این رویداد را برشمرد
دکتر نصیری در حاشیه نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان مطرح کرد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دکتر فخرالسادات نصیری «مشاور امور زنان و خانواده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در حاشیه نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان اظهار کرد: موضوع کارآفرینی و نقش مهم آن به عنوان موتور محرکه در راستای رشد و توسعه اقتصاد خرد و کلان موضوع تازه و نوینی نیست و از سالیان دور چه از منظر کارشناسان و صاحب‌نظران و چه از منظر شخصی مورد توجه بوده است، اما فراگیر کردن آن در حوزه‌های مختلف از جمله ورزش، جزء تحولات نوین اقتصادی است. ورزش علاوه بر مزایای مختلف همچون: ترغیب کار تیمی، سلامت و بهزیستی اجتماعی، اشاعه امور فرهنگی، پر کردنِ بهینه ساعات خالی و اوقات فراغت و .... مهم‌ترین مزیت آن توجه به سلامت جسمی و روانی فرد است. با توجه به دستاوردهای گوناگون ورزش، یکی از مسائل جدید در این حوزه صنعت ورزش است. با صنعتی کردنِ ورزش، ناخواسته انتظار ایجاد می شود که از درون ورزش هم خلق ثروت رخ دهد، ایجاد اشتغال شود و فناوری های نوین توسعه پیدا کنند. در این مسیر می بایست از تمامی ظرفیت ها استفاده کرد.

وی افزود: شناسایی عناصر و عوامل تاثیرگذار بر توسعه صنعت ورزش از مهمترین گام های اولیه است که بنیان کار است. اینکه بتوان همه ظرفیت‌ها را شناخت و برای بالفعل کردن آنها اقدام کرد؛ برنامه ریزی صحیح و هدفمند می خواهد، حمایت همه‌جانبه می خواهد. از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و استعدادها در این زمینه زنان و دختران علاقه مندی هستند که ضمن توجه به نقش والا و جایگاه شخیص زن بودنشان، در تلاش هستند در این مسیر موفق و تاثیرگذار باشند.

وی تصریح کرد: اکنون در شرایطی قرار داریم که زنان و دختران ما به طور بایسته و شایسته در تلاش هستند تا به هر طریق شده به کشور خدمت کنند و از پتانسیل شان استفاده شود که یکی از آن حوزه ورزش هست. توجه دختران و زنان ما به موضوع ورزش فواید زیادی دارد که در درجه اول سلامت آنان و در نتیجه سلامت جامعه است، چون به دلیل نقش های چندگانه زنان در قالب مادر، همسر، دختر، شهروند و یا شاغل در سازمان‌ها؛ هم در ایجاد فرهنگ ورزش و سلامت جسمی، روحی و روانی منتج از آن در سطح خانواده و هم در سطح جامعه نقش‌های مهم و أثرگذاری را ایفا می ‎کنند، با این توضیحات شناسایی ظرفیت‌های ورزشی در حوزه زنان بسیار مهم است.

دکتر نصیری بیان کرد: بر همین مبنا و در راستای توسعه کسب و کارهای دانش بنیانِ بانوان، ترویج و اشاعه فرهنگ کارآفرینی و نوآوری و در حمایت از دانشجویان و فارغ التحصیلان خانم، بانوان هیات علمی و کارکنان علاقه‌مند و کارآفرین در حوزه ورزش، ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان تشکیل شد که یکی از دستاوردهای آن، اولین رویداد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان بود که با هدف شناسایی و حمایت از طرح ها و ایده ها و همچنین محصولات نوآورانه کاربردی در حوزه ورزش زنان انجام شد.

شایان ذکر است، نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه در ورزش بانوان با همکاری «ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان» و «معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری» و با حضور دکتر انسیه خزعلی «معاون امور زنان و خانواده رئیس‌ جمهور»، دکتر سجاد محمد علی‌نژاد «معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، دکتر زهرا سلمان «رئیس ستاد ملی نوآوری و کارآفرینی ورزش بانوان و رئیس پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی»، دکتر فخرالسادات نصیری «مشاور امور زنان و خانواده وزیر علوم»، دکتر مریم کاظمی‌پور «معاون توسعه ورزش زنان وزارت ورزش و جوانان»، دکتر زهره جعفری «مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران»، دکتر ندا بروشک «دبیر ستاد» و جمعی از چهره‌های برجسته جامعه علمی و ورزشی کشور، صبح امروز سه‌شنبه مورخ ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در مجموعه ایوان شمس تهران برگزار شد.

 

انتهای خبر/


نظر شما :