راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه توسط پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی

۰۵ تیر ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۶ کد : ۱۸۰۴ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۱۸۰
پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، با هدف بهینه‌سازی و پیشگیری از موازی‌کاری و عدم نشر آثار تکراری در حوزه علوم ورزشی، اقدام به راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه نموده است.
راه‌اندازی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه توسط پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی

دکتر حامد عباسی «سرپرست معاونت پژوهشی و تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی» در گفتگو با روابط عمومی پژوهشگاه، بیان کرد: این سامانه شامل کتاب‌هایی است که در حال حاضر توسط پژوهشگران حوزه علوم ورزشی ترجمه می‌شوند و با ایجاد آن، پژوهشگران می‌توانند از کتب در دست ترجمه اطلاع یابند. با انتشار عناوین کتب، علاقه‌مندان به حوزه ترجمه می‌توانند با استعلام و انتخاب هدفمند آثار، از دوباره‌کاری در زمینه نشر علوم ورزشی پرهیز نمایند.

وی گفت: این بخش به‌ عنوان یک پایگاه داده مرجع، می‌تواند به بهبود کیفیت توسعه علوم ورزشی و جهت‌گیری اقدامات پژوهشگران در کشور راهگشا باشد.

سرپرست معاونت پژوهشی پژوهشگاه تصریح کرد: پژوهشگران می‌توانند جهت استعلام و ثبت آثار در دست ترجمه خود به تارنمای انتشارات پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی به نشانی: www.pub.ssrc.ac.ir مراجعه و با ورود به‌ حساب کاربری خود از بخش «ارسال و پیگیری آثار» اقدام نمایند.

وی افزود: آثار ارسالی توسط انتشارات پژوهشگاه، مورد بررسی و در صورت واجد شرایط بودن، جهت بهره‌برداری سایر محققان در سامانه ثبت و در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: آثار دریافتی به مدت 6 ماه در سامانه استعلام کتب پژوهشگاه قرار خواهند گرفت. همچنین در این مدت، مترجمان می‌توانند پیشرفت مراحل چاپ (مانند: اخذ پذیرش اولیه، دریافت مجوزهای لازم، چاپ نهایی اثر و ...) را از طریق سامانه به اطلاع کارشناسان مربوطه برسانند و انتشارات پژوهشگاه براساس موارد ارسالی، وضعیت این آثار را به روز رسانی خواهد نمود.
 

انتهای خبر/

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مرجع استعلام کتب در دست ترجمه انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر حامد عباسی


نظر شما :