با امکان دریافت گواهی «کمک‌ محقق»

برگزاری دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

تعداد بازدید:۱۸۱۱۰
دوره آموزشی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن توسط «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» و با مشارکت «شرکت پایا فناوران فردوسی» در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.
برگزاری دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی، «دوره تخصصی ارزیابی و آنالیز پاسچر و راه رفتن»، به‌ منظور آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم ورزشی، طب فیزیکی، توان‌بخشی، ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، مهندسی پزشکی و سایر رشته‌های مرتبط، با اصول و مبانی ساختار قامتی، راه رفتن نرمال و پاتولوژیک، نرم‌افزارهای آنالیز حرکت، مارکرگذاری و کالیبراسیون سیستم، تحلیل دیتا و کینماتیک پاسچر، تست‌های ارزیابی پاسچر و غیره، در تاریخ 20 و 21 اردیبهشت‌ ماه 1402 به‌ صورت حضوری و عملی برگزار خواهد شد.

تدریس این دوره بر عهده دکتر علی شریف‌نژاد «عضو هیأت علمی پژوهشگاه و متخصص بیومکانیک ورزشی از دانشگاه هومبولت آلمان»، دکتر زهرا کریلی و دکتر هانیه زهتاب اصغری «پژوهشگران و مدرسان هسته فناوری بیومکانیک ورزشی» می‌باشد که سرفصل‌‌ها و مباحث ذیل توسط مدرسان، ارائه خواهد شد.

سرفصل‌های دوره:

  • اصول و مبانی ساختار قامتی (اندام فوقانی و اندام تحتانی)
  • اصول و مبانی راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (چرخه راه رفتن، عملکرد مفاصل و عضلات، اختلالات حرکتی هایپوکینتیک، علائم و نشانه‌های اختلالات حرکتی)
  • آشنایی و کار عملی با نرم‌افزارهای آنالیز حرکت (Skill Spector, Kinovea),
  • آشنایی با مارکرگذاری (اندام تحتانی: مچ پا، زانو، ران و لگن) و کالیبراسیون سیستم (کالیبراسیون پاسچر، کالیبراسیون دوبعدی)
  • آشنایی و کار عملی با تحلیل دیتا و کینماتیک راه رفتن نرمال (آشنایی با ویژگی و قابلیت‌های نرم‌افزار، آماده‌سازی سیستم، نحوه کار با نرم‌افزار، آنالیز داده‌ها، خروجی داده‌ها)
  • آشنایی با تست‌های مختلف ارزیابی عملکردی و بالینی پاسچر و راه رفتن نرمال و پاتولوژیک (تست 10 متری، تست‌ TUG و تکلیف دوگانه، آزمون MVT6، آزمون MVT2، شاخص راه رفتن پویا (DGI))

همچنین، آشنایی با آناتومی بالینی و عملکردی، حرکت‌شناسی، بیومکانیک ورزشی و آشنایی با کامپیوتر و نرم‌افزار مایکروسافت آفیس از پیش‌نیازهای علمی برای شرکت‌کنندگان در دوره‌ می‌باشد.

هزینه شرکت در این دوره، 1،500،000 تومان می‌باشد و کلیه دانشجویان می‌توانند از تخفیف 10 درصدی بهره‌مند شوند. با توجه به محدود بودن ظرفیت، الویت با افرادی است که زودتر اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند.

لینک ثبت‌نام: https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/form/95
لینک تخفیف ثبت‌نام: https://ssrc.ac.ir/farhangi/fa/form/96

شایان‌ ذکر است، در پایان دوره، به‌ تمامی شرکت‌کنندگان، گواهی شرکت معتبر توسط «پژوهشگاه تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی وزارت عتف»، اعطا خواهد شد. همچنین، از فراگیران، آزمون عملی و تئوری گرفته می‌شود و افرادی که در این آزمون موفق به کسب حدنصاب لازم شوند، به‌ عنوان «کمک محقق» تأییدیه دریافت خواهند کرد و با «هسته فناور بیومکانیک ورزشی» همکاری خواهند داشت.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02166955762 و 02166955893 داخلی 105 تماس حاصل نمایند.
 

 

انتهای خبر/


نظر شما :