پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی برگزار می کند

کارگاه تخصصی آشنایی و کار با سیستم EMG و EEG

تعداد بازدید:۴۴۴۰
کارگاه تخصصی آشنایی و کار با سیستم EMG و EEG

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کارگاه تخصصی آشنایی و کار با سیستم EMG و EEG در ورزش روز چهارشنبه 12 تیرماه در محل پژوهشگاه برگزار خواهد شد.
این کارگاه که برای اولین بار در ایران برگزار می‌شود، در مورد فعالیت الکتریکی مغز (EEG) و کاربرد آن در ورزش بحث خواهد شد و همچنین شرکت‌کنندگان با سیستم ثبت امواج مغزی و ویژگی‌های آن آشنا می‌شوند.
همچنین آشنایی با الکترومایوگرافی (EMG)، ثبت سیگنال عضله و ویژگی‌های آن، آشنایی با امواج مغزی (EEG)، کاربردهای آن در ورزش و آموزش ثبت سیگنال از دیگر موضوعاتی است که در این کارگاه یک روزه ارائه خواهد شد.
الکتروانسفالوگرافی (Electroencephalography) یا الکترومغزنگاری، ثبت فعالیت الکتریکی مغز است، این تکنیک شامل اخذ سیگنال توسط الکترودهای سطحی، بهبود سیگنال (معمولاً تقویت و حذف نویز)، چاپ سیگنال و آنالیز آن می‌شود. در مطالعات ورزشی از EEG برای نقشه‌برداری فعالیت مغزی در حین اجرای حرکت، بررسی سازگاریهای کورتیکال نسبت به تمرینات ورزشی، اندازه‌گیری پارامترهای شناختی و رفتاری (هیجان، اضطراب، توجه، انگیزش) و تحقیقات توان‌بخشی (بررسی عملکرد مغز در نواحی آسیب‌دیده و ارزیابی پیشرفت در طی مراحل درمان) استفاده می¬شود.
الکترومایوگرافی (EMG) روشی تجربی درزمینه ثبت و تحلیل سیگنال¬های الکتریکی عضلانی است. تمرکز EMG در حوزه ورزش روی مطالعه فعالیت عصبی عضلانی در تکالیف حرکتی مختلف است (بررسی زمان‌بندی و سطح فعالیت الکتریکی عضلات).
علاقه مندان می‌توانند برای ثبت‌نام به‌منظور حضور در این کارگاه آموزشی به سامانه کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی پژوهشگاه به نشانی: workshop.ssrc.ac.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88909509-88893345 داخلی 444 تماس حاصل نمایند.

 

کلید واژه ها: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کارگاه آموزشی


نظر شما :