گام مثبت پژوهشگاه تربیت بدنی در رفع نیازهای پژوهشی حوزه ورزش کشور

۲۱ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۶ کد : ۲۶۰ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۵۹۰
معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی اظهار داشت در سال های ۹۰ تا ۹۶ بیشترین تعامل میان پژوهشگاه با دستگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه ها بوده است
گام مثبت پژوهشگاه تربیت بدنی در رفع نیازهای پژوهشی حوزه ورزش کشور

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر علی کاشی معاون پژوهشی و   تحصیلات تکمیلی به تحلیل روند فعالیتهای پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در 9 سال اخیر پرداخت و اشاره کرد: از سال 1396 تنوع تعاملات طرح های برون سازمانی گسترش یافته و در واقع پژوهشگاه به سمت پاسخ گویی به نیازهای صنعت و انجام پژوهش های کاربردی سوق پیدا کرده است. 
دکترکاشی افزود: طرح های مختلفی را با وزارت ورزش و جوانان (10 طرح)، وزارت آموزش و پرورش (2 طرح)، فدراسیون های ورزشی، کمیته ملی المپیک، پارالمپیک وآکادمی ها(12 طرح)، سازمان برنامه و بودجه (یک طرح)، سازمان بهزیستی (2 طرح) و شرکت های خصوصی(دانش پارسیان، توسا، مس کرمان، مجموعاً 8 طرح) انجام شده است. 
وی، رسالت پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی را توسعه تعاملات با دستگاه ها و رفع نیازهای کشور اعلام کرد و گفت: در این راستا با همت جامعه علمی کشور و اعضای هیئت علمی مجموعه، گام های موثری برداشته شده است. 
دکتر علی کاشی اظهار امیدواری کرد با این حرکت روبه رشد در راستای سیاست های توسعه، استقلال مالی و اتکا کمتر به بودجه دولتی بتوانیم هر روز بیشتر از پیش در رفع نیازهای جامعه و خدمت به مردم به عنوان یک سازمان اثرگذار و موفق فعالیت کنیم.
وی یکی از شاخص های بررسی عملکرد پژوهشگاه را تعامل با سازمان ها اعلام کرد و گفت: در مجموع در بازه زمانی 9 سال مورد بررسی( سال 90 تا ششماهه اول سال 98)، تعداد 139 طرح با مشارکت و در تعامل با سازمان های دیگر انجام شده است. 
معاون پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی اظهار داشت: در سال های 1390 تا 1396 بیشترین تعامل میان پژوهشگاه با دستگاه های زیر مجموعه وزارت علوم و دانشگاه ها بوده است. 

وی با شاره به اینکه در مجموع 208 طرح پژوهشی از سال 1390 تا شش ماهه نخست 1398 در این پژوهشگاه تصویب شده است، گفت: نتایج بررسی این طرح ها نشان می دهد تا سال 1394 حجم قابل توجهی از طرح های پژوهشی توسط اعضای هیات علمی خارج از پژوهشگاه و توام با تامین تمامی بودجه طرح از پژوهشگاه انجام شده است.
دکتر کاشی ادامه داد: با افزایش تعداد اعضای هیات علمی پژوهشگاه، از سال 1394، تعداد طرح های انجام شده توسط اعضای هیات علمی پژوهشگاه رشد چشمگیری داشته اما بازهم پژوهشگاه در براورده ساختن نیازهای پژوهشی کشور از همه ظرفیتهای ملی استفاده می نماید و در حال حاضر بیش از چهل طرح پژوهشی توسط مجریان بیرونی که از اعضا هیات علمی دانشگاه های کشور هستند اجرا میشود. در دوسال اخیر عمدتا این طرح ها با مشارکت دستگاه های دیگر و تامین بودجه توسط سایر سازمان ها به شکل نیاز محور و سفارش محور انجام میشود. 
او بیان داشت: در حال حاضر پژوهشگاه، با برخورداری از 23 عضو هیات علمی تمام وقت، علاوه بر پوشش نیازهای پژوهشی مبتنی بر ماموریت های تعریف شده، نقش موثری در تامین نیازهای پژوهشی دیگر سازمان ها دارد. 
وی با شاره به اینکه طرح های دارای اعتبار بیرونی در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، گفت: در سال 1391 از 25 طرح تصویب شده، دو طرح با منبع اعتبار بیرونی (8 درصد مجموع طرح ها) اجرا شده و در سال 1397 از مجموع 30 طرح مصوب، 13 طرح دارای اعتبار بیرونی (4/39 درصد از مجموع طرح ها) بوده و در شش ماهه اول سال 1398 از مجموع 24 طرح تصویب شده، 13 طرح با جذب اعتبار بیرونی (2/54 درصد از مجموع طرح ها) تصویب شده است.

 

کلید واژه ها: روند فعالیتهای پژوهشی پژوهشگاه تربیت بدنی رفع نیازهای پژوهشی حوزه ورزش کشور دکتر علی کاشی معاون پژوهشی


نظر شما :

ماریا رحمانی ۲۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۷
سلام وعرض ادب در خصوص داشتن کارگاه در همایش به بنده اطلاعات میدهید؟اطلاعات مالی
پاسخ مدیر سایت ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ | ۲۲:۰۱

با سلام 

با شماره 88748083 تماس حاصل نمایید.