کتاب « علم و توسعه هایپرتروفی عضله» منتشر شد

۰۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۱:۰۳ کد : ۱۶۰ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۱۰
کتاب « علم و توسعه هایپرتروفی عضله» توسط انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
کتاب « علم و توسعه هایپرتروفی عضله» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « علم و توسعه هایپرتروفی عضله» تألیف: برَد شوئِنفِلد ترجمه: دکتر محمد شریعت زاده جنیدی، دکتر هادی روحانی، داود محسنی نیا، علی‌اکبر جهاندیده‌
با ویراستاری علمی: دکتر حمید رجبی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
بخش اول کتاب سازگاری‌ها و پاسخ‌های هایپرتروفی به فشار فعالیت ورزشی را پوشش داده است. این فصل مروری کلی از ساختار و عملکرد دستگاه عصبی عضلانی و سازگاری‌ها و پاسخ‌های دستگاه‌های عصبی - عضلانی، اندوکراین، پار اکراین و اتوکراین را ارائه کرده است. شما درباره نقش انواع تار عضالانی در رشد عضله؛ شیوه‌های آشکار کردن هایپرتروفی و اینکه چگونه عوامل درونی و بیرونی باعث افزایش پروتئین عضله می‌شود، یاد خواهید گرفت.
بخش دوم سازوکارهای مسئول هایپرتروفی ناشی از فعالیت ورزشی را کندوکاو کرده است. شناخت فرآیندهای درگیر در ساخت عضله برای توسعه راهبردها جهت به حداکثر رساندن رشد ضروری است. شما یاد خواهید گرفت که چگونه نیروهای مکانیکی به پیام‌های شیمیایی تبدیل می‌شوند تا باعث افزایش پروتئین عضلانی گردند، چگونه انباشت متابولیت‌های ناشی از فعالیت ورزشی، پاسخ هایپرتروفی را تحریک می‌کند و چگونه آشفتگی‌های ساختاری در عضله، بازسازی بافت را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بخش سوم نقش متغیرهای تمرین مقاومتی در هایپرتروفی را به تفصیل بیان می‌کند. به‌طورکلی اعتقاد بر این است که دستکاری دقیق این متغیرها، کلید پاسخ رشد است. شما یاد خواهید گرفت چگونه حجم، تعداد جلسات تمرین، بار، انتخاب حرکت، نوع عمل عضلانی، مدت‌زمان استراحت، مدت‌زمان تکرار، ترتیب حرکات، دامنه حرکتی و تلاش در توسعه سازگاری‌های عضلانی در فعل و انفعال هستند و چگونه آنها می‌توانند رشد عضلانی را به حداکثر برسانند.
بخش چهارم آثار تمرین هوازی در هایپرتروفی را بررسی می‌کند. این موضوعی بسیار ظریف است و با تصورات غلط فراوان همراه است. شما یاد خواهید گرفت چگونه شدت، مدت زمان، تعداد جلسات و طریقه تمرین هوازی، پاسخ هایپرتروفی را هم در هنگامی‌که فعالیت هوازی به صورت مجزا اجرا می‌شود و هم هنگامی‌که با فعالیت مقاومتی ترکیب می‌شود (به‌عنوان‌مثال، تمرین موازی) تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بخش پنجم به ملاحظات خاص جمعیتی که برساخت عضله تأثیرگذار است، نگاه می‌کند. تفاوت‌های زیادی در پاسخ هایپرتروفی بین فردی به علت عوامل متعدد وجود دارد. شما یاد خواهید گرفت چگونه ژنتیک، سن، جنسیت و تجربه تمرین، توانایی برای افزایش اندازه عضله را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
بخش ششم اطلاعات کاربردی در طراحی برنامه فعالیت ورزشی برای به حداکثر رساندن هایپرتروفی را ارائه می‌دهد. این فصل جایی است که علم تمرین به هنر تبدیل می‌شود. شما یاد خواهید گرفت چگونه حرکات مختلف را انتخاب کنید تا به صورت همکار (هم‌افزایی) موجب رشد کامل عضلانی شوند، چگونه مدل زمان‌بندی را با توجه به ارتقای دستاوردهای هایپرتروفی مقایسه کنید و چگونه یک برنامه زمان‌بندی شده را برای حفظ نتایج پیاده‌سازی کنید.
بخش هفتم نقش تغذیه در هایپرتروفی را بررسی می‌کند. بدون شک، رژیم غذایی دریافتی تأثیر زیادی بر ظرفیت ساخت عضله دارد. شما آثار تعادل انرژی و درشت‌مغذی‌ها را بر رشد عضله، تأثیر تکرار وعده غذایی بر ساخت پروتئین عضله و میزان تأثیر زمان‌بندی مواد مغذی برای افزایش دستاوردهای عضلانی را خواهید آموخت.
کتاب « علم و توسعه هایپرتروفی عضله » در 218 صفحه و به قیمت: 600،000 ریال به‌تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشرشده است.
علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.

 

                                                   دریافت فایل pdf صفحات نخست کتاب

کلید واژه ها: کتابعلم و توسعه هایپرتروفی عضلهانتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی


نظر شما :