کتاب « راهنمای فعالیت‌های ورزشی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان با ادم لنفاوی» منتشر شد

۲۵ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۵۰ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۳۰۶۱
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی کتاب « راهنمای فعالیت‌های ورزشی برای بیماران مبتلابه سرطان پستان با ادم لنفاوی» را منتشر کرد.
کتاب « راهنمای فعالیت‌های ورزشی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان با ادم لنفاوی» منتشر شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « راهنمای فعالیت‌های ورزشی برای بیماران مبتلا به سرطان پستان با ادم لنفاوی» تألیف: دکتر مهدیه ملانوری شمسی به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی منتشر شد.
در این کتاب می‌خوانیم: ادم لنفاوی زمانی رخ می‌دهد که مایعات لنف در بازو، پستان، قفسه سینه و دست در سمتی از بدن که دچار سرطان پستان شده، تجمع پیدا کرده است. این عارضه می‌تواند بلافاصله پس از درمان یا سال‌ها بعد ایجاد شود و همراه با تورم، درد و عفونت می‌باشد. تجمع مایعات و تورم می‌تواند باعث درد، کاهش حرکت‌پذیری عضو، عفونت، مشکلات روحی و روانی و کاهش کیفیت زندگی شود. تشخیص و درمان به موقع فرد مبتلا می‌تواند در کنترل این وضعیت و بازگرداندن بیمار به زندگی عادی مؤثر باشد. علاوه بر درمان‌های معمول، برنامه‌های ورزشی کنترل شده و تحت نظر متخصص می‌توانند برای درمان ادم لنفاوی و بازگرداندن بیمار به زندگی عادی مورد استفاده قرار بگیرند.
با مطالعه این کتاب با ادم لنفاوی، دستگاه لنفاوی، چه عواملی باعث ادم لنفاوی می‌شوند، نشانه‌ها و علائم ادم لنفاوی، نشانه‌های ظاهری ادم لنفاوی، عوامل خطرزای ادم لنفاوی، موارد احتیاطی برای کاهش خطرات ادم لنفاوی، رعایت برخی نکات بهداشتی برای جلوگیری از ایجاد ادم لنفاوی، ملاحظات تمرینی برای ادم لنفاوی، انواع فعالیت‌های ورزشی برای ادم لنفاوی (کششی یا انعطاف‌پذیری، مقاومتی، هوازی یا قلبی تنفسی)، فعالیت‌های ورزشی پس از جراحی، مدل‌های تمرینی برای ادم لنفاوی (تمرینات نشسته، درازکش و ایستاده)، توصیه‌های کلی برای انجام فعالیت‌های ورزشی کششی و نمونه‌های تمرینی آشنا خواهید شد...
کتاب مذکور در قطع: رقعی (82 صفحه) و به قیمت: 200،000 ریال به‌تازگی توسط انتشارات پژوهشگاه علوم ورزشی منتشرشده است.
علاقه‌مندان برای دریافت این کتاب می‌توانند با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.

 

                                                          دانلود فایل pdf صفحات نخست کتاب

کلید واژه ها: راهنمای فعالیت‌های ورزشی بیماران مبتلا به سرطان پستان انتشارات پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر مهدیه ملانوری شمسی


نظر شما :