بررسی وضعیت مصرف مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی کشور توسط پژوهشگاه تربیت بدنی

۱۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۰۲ کد : ۱۴۱ معاونت پژوهشی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۹۳۷
پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به سفارش وزارت ورزش و جوانان اقدام به بررسی شیوع مصرف مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی کشور می نماید.
بررسی وضعیت مصرف مواد نیروزا در باشگاه‌های ورزشی کشور توسط پژوهشگاه تربیت بدنی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دکتر علی کاشی عضو هیات علمی پژوهشگاه و محقق پروژه « بررسی شیوع مصرف مکمل‌ها و داروهای نیروزا در باشگاه‌های ورزش کشور » درباره آخرین وضعیت این پروژه بیان کرد: این مطالعه به سفارش وزارت ورزش و جوانان و توسط پژوهشگاه تربیت انجام می‌شود که هدف آن بررسی رفتارهای مربوط به مصرف مواد نیروزا (مکمل‌ها و داروها) در ورزش و درک عوامل مرتبط با آن برای تدوین مدل‌های پیشگیری و حفاظت از سلامت جوانان کشور است. در حال حاضر گزارش اولیه اجرای این طرح به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است و اقدامات اجرایی طرح در فصل پاییز و زمستان انجام خواهد شد.
عضو هیات علمی گروه رفتار حرکتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در توضیح محتوای پروژه تأکید کرد: با توجه به شیوع روبه رشد مکمل‌ها و داروهای افزایش‌دهنده عملکرد و کنترل وزن در بین جوانان و نوجوانان سراسر جهان و بالطبع کشور ایران و عدم نظارت و کنترل کامل ومؤثردراین زمینه، لزوم توجه به ‌سلامت جوانان و نوجوانان کشور ایجاب می‌نماید تا با دیدی وسیع‌تر و ژرف‌تر به موضوع نگریسته و در پی راهکارهایی مناسب جهت پیشگیری از سوءمصرف این مواد باشیم تا از خطرات و زیان‌های وسیعی که سلامت بزرگ‌ترین سرمایه‌های این کشور را تهدید می‌کند بکاهیم.
وی افزود: پروژه ی حاضر با استفاده روش تحقیق توصیفی- پیمایشی و به‌صورت میدانی انجام‌ خواهد شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه ی ورزشکاران سازمان‌یافته کشور می‌باشد که در سال 1398 به‌صورت سازمان دار مشغول فعالیت ورزشی در سطوح مختلف هستند که تعداد 7500 نفر از این ورزشکاران در پانزده استان کشور در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند.
نتایج این تحقیق به زودی تقدیم نهادهای سیاست گزار شده و برخی یافته‌ها به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

 

کلید واژه ها: بررسی وضعیت مصرف مواد نیروزا باشگاه‌های ورزشی کشور پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی دکتر علی کاشی


نظر شما :