طرح مقایسه اثر تمرین‌های ایروکامبت و تکنیک‌های کاتا بر بهبود نشانگان کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم: نقش ماهیت فعالیت جسمانی خاتمه یافت.

۲۹ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۴۴ کد : ۶۰۳ اخبار و رویدادها طرح های پژوهشی
تعداد بازدید:۶۵۸
طرح مقایسه اثر تمرین‌های ایروکامبت و تکنیک‌های کاتا بر بهبود نشانگان کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم: نقش ماهیت فعالیت جسمانی به سفارش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی توسط دکتر احمدرضا موحدی،  عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان انجام گرفته است.
طرح مقایسه اثر تمرین‌های ایروکامبت و تکنیک‌های کاتا بر بهبود نشانگان کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم: نقش ماهیت فعالیت جسمانی خاتمه یافت.

به گزارش معاونت پژوهشی، طرح مقایسه اثر تمرین‌های ایروکامبت و تکنیک‌های کاتا بر بهبود نشانگان کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم: نقش ماهیت فعالیت جسمانی به سفارش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی توسط دکتر احمدرضا موحدی،  عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان انجام گرفته است.


دکتر موحدی بیان کردند، در این پژوهش به مقایسه اثر تمرین‌های ایروکامبت و تکنیک‌های کاتا بر بهبود نشانگان کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم پرداخته شده است. در این مطالعه تعداد 54 کودک مبتلا به اوتیسم با دامنه سنی بین 6 تا 10 سال در سه گروه شامل گروه­های ایروکامبت (18 نفر)، کاتا (18 نفر) و کنترل (18 نفر) قرار گرفتند. شرکت‌کنندگان به مدت 14 هفته، به صورت سه روز در هفته، تمرینات طراحی شده خاص گروه خود را انجام دادند.

نتایج نشان داد؛ استفاده از تمرینات ایروکامبت و کاتا می­تواند به عنوان یک راهکار مناسب به­منظور بهبود نشانگان اوتیسم در نظر گرفته شود و نقش ایروکامبت در تعدیل و بهبود نشانگان اوتیسم به صورت قابل ملاحظه‌ای بیشتر از تمرینات کاتا می باشد. در نهایت باید به این نکته اذعان نمود که ماهیت فعالیت جسمانی رزمی می‌تواند به عنوان یک انتخاب کلیدی در تجویز تمرین برای کودکان مبتلا به طیف اوتیسم برای بهبود نشانگان اوتیسم مورد نظر قرار گیرد.


نظر شما :