طرح پژوهشی سیاست گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست گذاری

تعداد بازدید:۲۸۳۶
طرح پژوهشی سیاستگذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست گذاری به سفارش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، توسط دکتر فرزاد غفوری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاتمه یافته است.
طرح پژوهشی سیاست گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست گذاری

به گزارش معاونت پژوهشی، طرح پژوهشی سیاست گذاری در ورزش همگانی؛ شناسایی فرآیندهای موجود و ارائه الگوی جدید سیاست گذاری به سفارش پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، توسط دکتر فرزاد غفوری عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی خاتمه یافته است.
دکتر غفوری درباره ضرورت این پژوهش بیان کردند؛ بخش عمده از ورزش که با سلامتی و نشاط جامعه ارتباط نزدیک دارد و بسیاری از کارکردهای اساسی ورزش در آن خلاصه می شود، ورزش همگانی و یا ورزش برای همه است. علیرغم اینکه کشورهای مختلف برای توسعه ورزش همگانی اقدام به سیاست گذاری در حوزه های مختلفی مانند حمل و نقل، طراحی شهری و غیره نموده اند، در کشور ایران مطالعات اندکی در این حوزه صورت گرفته است. به نظر می رسد که سیاست گذاری مناسب کلید و پایه ای برای کلیه ابعاد ورزش می باشد و می توان آن را به شالوده یک آپارتمان تشبیه کرد که اگر به زیربنا به خوبی پرداخته نشود، نمی توان به قوام و دوام آن آپارتمان اطمینان داشت. پیشینه تحقیق نشان می دهد که مطالعات اندکی در زمینه سیاست گذاری ورزش همگانی کشور صورت گرفته است. لذا مطالعه حاضر در پی تکمیل مبانی نظری و ارائه الگوی مطلوب سیاست گذاری در نظام ورزش همگانی کشور بود. 
 
به طور کلی سازمانهای ذی ربط می توانند از این نتایج جهت بهبود فرآیند سیاست گذاری در ورزش همگانی سود ببرند. لذا پیشنهاد می شود که نتایج این تحقیق در قالب آیین نامه، سمینار و مقالات علمی در اختیار سازمان ها و مدیران مربوطه قرار گیرد. پیشنهاد به ایجاد وحدت رویه بین دستگاه های اجرایی، پیشنهاد به آموزش و آگاه سازی عمومی و ایفای نقش رسانه در راستای تقویت سیاست گذاری ورزش همگانی می شود.
 


نظر شما :