اولین همایش ورزش و توسعه پایدار با معرفی برترین‌ها در دانشگاه کردستان پایان یافت

۱۳ آبان ۱۳۹۸ | ۱۱:۵۹ کد : ۲۱۲ آخرین اخبار اخبار همایش ها
تعداد بازدید:۶۳۲
اولین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار با محوریت تأثیرات ورزش و سلامتی بر توسعه با معرفی صاحبان آثار برتر در دانشگاه کردستان به پایان رسید.
اولین همایش ورزش و توسعه پایدار با معرفی برترین‌ها در دانشگاه کردستان پایان یافت

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی به نقل از دانشگاه کردستان، رئیس دانشگاه کردستان عصر پنجشنبه در مراسم اختتامیه اولین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار، اظهار کرد: امیدواریم پژوهشگران و سرآمدان علم ورزش و تربیت‌بدنی کشور توانسته باشند، دستاوردهای خوبی از این همایش داشته باشند.
رحمت صادقی بابیان اینکه برگزاری کنفرانس‌های مشترک می‌تواند، وجهه بین‌المللی دانشگاه کردستان گسترده‌تر کند، افزود: ۴۵ سال از عمر این دانشگاه می‌گذرد و در حال حاضر ۱۱ هزار دانشجو و ۴۰۰ استاد در هفت دانشکده مشغول به تحصیل و تدریس هستند.
 وی اضافه کرد: هفت هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۵۶ مقطع کارشناسی، ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۱۴ رشته مقطع کارشناسی ارشد و ۵۰۰ نفر در ۳۰ رشته مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه ۵۰۰ دانشجو از اقلیم کردستان عراق در این دانشگاه تحصیل می‌کنند تأکید کرد: اساتید این دانشگاه در کنار آموزش انسانی تلاش می‌کنند درزمینه تحقیق و پژوهش و مسئولیت اجتماعی نیز آموزش‌های لازم را داشته باشند و کنفرانس‌ها را به سمتی برده‌اند که راهکاری علمی برای پیشرفت جامعه داشته باشد.
صادقی یادآور شد: در رتبه‌بندی اخیر تایمز انگلستان، دانشگاه کردستان برای اولین بار توانست پله ۸۰۱ تا هزار دانشگاه‌های جهان را به خود اختصاص دهد و در بین دانشگاه‌های کشور هم در پله ۲۱ ایستاد که دستاوردی ارزشمند برای دانشگاه کردستان است.

ارسال ۳۵۷ مقاله به دبیرخانه همایش
دبیر علمی همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار هم در این همایش گفت: اهداف توسعه پایدار در انسان سالم، جامعه سالم وزندگی سالم خلاصه می‌شود.
سردار محمدی بابیان اینکه ورزش و تربیت‌بدنی بانشاط و شادابی ارتباط مستقیمی دارد، افزود: درگذشته ورزش جایگزینی به‌جای جنگ بود که بنیاد جنگ‌ها بر اساس ورزش قلمداد می شد و بعدها ورزش جایگزین جنگ شد.
وی اضافه کرد: پس‌ازآن بود که به‌جای توپ جنگی، توپ ورزشی جایگزین شد و بعدها ورزش جایگزینی برای صلح و خود موجب آشتی شد و همایش‌های ورزشی هم در همین راستا شکل گرفت و ورزش اساس صلح و توسعه پایدار شد و ما هم با این تفکر این همایش را برگزار کردیم.
وی با اشاره به ارسال ۳۵۷ مقاله به دبیرخانه افزود: ۲۲۰ مورد از این مقاله‌ها به‌صورت پوستر بود و دبیرخانه همایش برای اولین بار همایش را به‌صورت استاد محور با حضور اساتید برجسته کشور برگزار کرده است.
دبیر علمی همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار بابیان اینکه در روز دوم این همایش ۱۲ کارگاه، پنل و دوره آموزشی برگزار شد گفت: سه نشست سه‌جانبه نیز در این همایش برگزار شد که اولین نشست بین دانشگاه کردستان، دانشگاه سلیمانیه و انجمن آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی ایران، دومین نشست بین دانشگاه کردستان، دانشگاه سلیمانیه و انجمن مدیریت ورزشی ایران و نشست سوم نیز مابین دانشگاه‌های کردستان و سلیمانیه و پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.
محمدی با بیان اینکه ۵۱ مقاله در این همایش به‌صورت سخنرانی ارائه شد گفت: پنج مقاله به‌عنوان سخنرانی برتر در این همایش برگزیده شد.
وی همچنین افزود: تفاهم‌نامه نهایی نیز بین دانشگاه سلیمانیه عراق، دانشگاه کردستان، پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، انجمن آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی ایران، انجمن علمی مدیریت ورزشی ایران امضا شد.
این همایش سال آینده در دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.
پاییز امسال در دانشگاه کردستان چهار رویداد علمی شامل همایش بین‌المللی باستان‌شناسی عصر آهن، همایش ملی شافعیان در گستره تمدن ایران اسلامی، اولین همایش بین‌المللی ورزش و توسعه پایدار و اولین کنفرانس بین‌المللی گردشگری توسعه: چالش‌ها و راهبردها برگزار می‌شود.


نظر شما :