نشست مشترک توسعه فناوری های ورزشی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد

۱۹ تیر ۱۳۹۸ | ۰۹:۱۳ کد : ۹۵ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۲۲۰
به همت بخش فناوری بنیاد برکت و با هدف حمایت از توسعه کاربرد فناوری‌های ورزشی، نشست مشترکی برگزار شد
نشست مشترک توسعه فناوری های ورزشی در ستاد ویژه توسعه فناوری نانو برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی، در این نشست مسئولین ارشد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، کمیته ملی المپیک، بخش فناوری بنیاد برکت (وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام)، فدراسیون های ورزشی و پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با هدف حمایت از توسعه فناوری‌های ورزشی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
در ابتدای این نشست دکتر امیری نیا نماینده ستاد اجرایی فرمان امام با هدف تبیین ضرورت استفاده از فناوری در ورزش، توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد برکت در حوزه فناوری ارائه داد. وی افزود: شرایط اقتصادی و سیاسی موجود در کشور، فرصتی برای تبدیل تهدید مرتبط با تحریم به ایجاد خودباوری و خلاقیت است که نتیجه آن به تولید منتهی خواهد شد.
دکتر صالحی معاون تجاری‌سازی معاونت علمی ریاست جمهوری در همین راستا و با اشاره به این موضوع که نیازهای ورزش باید مشخص شود گفت: در معاونت علمی از طرح‌هایی حمایت می‌شود که بازار آن وجود داشته باشد و منطبق با نیازهای جامعه تعریف و اجرایی گردد.
دکتر سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو شرحی از توانمندی های حوزه نانو در کشور را ارائه داده و از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان این حوزه جهت ورود به بخش ورزش خبر داد.
دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک به نیازهای گسترده ورزش قهرمانی از نظر فناوری‌های نوین اشاره کرد و از آمادگی کمیته ملی المپیک در جهت حمایت از طرح های کاربردی خبر داد.
دکتر شریعت زاده معاون فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز ملی نوآوری فناوری های ورزشی در دو سال گذشته در جهت حمایت از استارت آپ های ورزشی، به معرفی ظرفیت های پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در جهت توسعه فناوری های ورزشی پرداخت.
در ادامه روسای فدراسیون های ورزشی به معرفی نیازهای فناورانه خود پرداخته و مقرر گردید به منظور تشخیص دقیق تر، جلسات کارشناسی مجزا برای هر فدراسیون تعیین گردد.
معرفی استارت آپ های ورزشی بخشی دیگر از برنامه های این نشست بود که 2 استارت آپ از مرکز نوآوری پژوهشگاه( سامانه بامربی و شبیه ساز پرتابل تمرین در ارتفاع) به معرفی طرح خود پرداخته و ارتباطات و تعاملات خوبی در این زمینه بین صاحبان استارت آپ و فدراسیون های ورزشی برقرار گردید.
در پایان نشست، بازدیدی از نمایشگاه دائمی محصولات نانویی و دستاوردهای استارت آپ های مرکزنوآوری پژوهشگاه انجام شد. 

کلید واژه ها: توسعه فناوری های ورزشی ستاد ویژه توسعه فناوری نانو


نظر شما :