نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

۱۴ تیر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۷ کد : ۳۹۰ معاونت فناوری اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۱۴۳۵
باهدف توسعه فناوری‌های ورزشی، نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی برگزار شد.
نشست مشترک آکادمی ملی المپیک با پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی، مرکز ملی نوآوری و شتابدهی فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی از سال 1396 راه‌اندازی و به حمایت از ایده‌های خلاقانه، استارت آپ ها و واحدهای فناور در حوزه فناوری‌های ورزشی (به خصوص محصولات مرتبط با تمرین و عملکرد ورزش قهرمانی) پرداخته است.

بر همین اساس در نشست مشترکی که با حضور دکتر رضا قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک و دکتر علی شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد، واحدهای فناور مرکز نوآوری و شتابدهی پژوهشگاه به معرفی محصولات خود پرداختند.
 در این نشست آقای دکتر آقا علی نژاد، آقای دکتر بهرامی نژاد، آقای دکتر تقوی، خانم دکتر شیرزاد، خانم دکتر صفاری و آقای اویسی از آکادمی ملی المپیک و آقای دکتر شریعت زاده، آقای مهندس هوش افزا و آقای مهندس گوهری از پژوهشگاه تربیت‌بدنی حضور داشتند. سپس آقای خلیل هلالی مجری دستگاه تقویت عضلات مچ پا، آقای سعید نعمت الهی مجری سامانه آنلاین «با مربی" ، آقای دکتر علی پور خلیل مجری شبیه ‌ساز تمرین در ارتفاع، آقای داود محسنی نیا مجری کفپوش های ورزشی هوشمند و دستگاه آنالیز حرکت بدون نیاز به دوربین ضمن معرفی محصولات خود، به پاسخگویی به سؤالات کارشناسان آکادمی ملی المپیک پرداختند.

دکتر قراخانلو رئیس آکادمی ملی المپیک در پایان این نشست ضمن بیان اینکه هم‌افزایی بین آکادمی و پژوهشگاه باید بیش از گذشته باشد گفت: با رعایت استانداردها و ضوابط، نیازسنجی‌های لازم در آکادمی ملی المپیک صورت خواهد گرفت تا در صورت نیاز از محصولات تولیدشده در مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی در این مجموعه استفاده شود.
دکتر قراخانلو همچنین ابراز امیدواری کرد تا در آینده‌ای نزدیک، تیمی مشترک متشکل از شورای فناوری‌های ورزشی آکادمی ملی المپیک و مرکز فناوری‌های ورزشی پژوهشگاه تشکیل شود تا بیش‌ازپیش شاهد پیشرفت فناوری‌های ورزشی در کشور باشیم.

در ادامه دکتر علی شریف نژاد سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی نیز ضمن تشکر از زحمات دکتر قراخانلو درراه اندازی مرکز ملی نوآوری و شتابدهی فناوری های ورزشی پژوهشگاه، تاکید کردند محصولاتی که در این نشست معرفی و موردبحث قرار گرفتند، بخشی از فعالیت‌های این مرکز بوده که صرفاً در بخش ورزش حرفه‌ای، قهرمانی و عملکردی ورزشکاران و در دو حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار می‌باشند. وی نشست مشترک با کارشناسان آکادمی را بسیار سازنده عنوان کرد و افزود: امیدوارم به‌زودی شاهد برقراری ارتباطی خوب بین تولیدکنندگان محصولات در مرکز ملی نوآوری فناوری‌های ورزشی با فدراسیون‌های ورزشی باشیم.

کلید واژه ها: نشست مشترک آکادمی ملی المپیک پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی مرکز ملی نوآوری و شتابدهی فناوری‌های ورزشی


نظر شما :