کارگاه آموزشی آنلاین رهبران داوطلبی ورزش دانشگاهی برگزار شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۷ کد : ۳۶۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۲۰۲۵
کارگاه آموزشی آنلاین ویژه نیروهای داوطلب پژوهشگاه باهدف آشنایی با ساختار و رویدادهای فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی (فیزو) برگزار شد
کارگاه آموزشی آنلاین رهبران داوطلبی ورزش دانشگاهی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، اولین کارگاه آموزشی برای همکارانی که به‌عنوان داوطلب در پژوهشگاه ثبت‌نام کرده‌اند با عنوان «آشنایی با ساختار و رویدادهای فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی (فیزو)»، روز سه‌شنبه 20 خردادماه توسط پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی با مشارکت و همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و اداره کل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، برای آماده‌سازی و آموزش نیروهای نهضت داوطلبی و باهدف آشنایی دانشجویان با رویدادهای بین‌المللی ورزش دانشگاهی به‌ویژه رویدادها و برنامه‌های آموزشی و بورسیه‌های تحصیلی و همچنین آشنایی دانشجویان با ساختار فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی به‌عنوان متولی ورزش دانشگاهی در سطح جهان به‌صورت آنلاین برگزار شد.
این کارگاه‌، با حضور دکتر علی شریف نژاد «سرپرست پژوهشگاه تربیت‌بدنی»، دکتر محمدحسین علیزاده «سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی و مدیرکل تربیت‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، دکتر علی کاشی «معاون پژوهشی و تحصیلات تکمیلی»، دکتر فریبا محمدی «معاون فرهنگی و اجتماعی»، دکتر صالح رفیعی «عضو هیأت علمی و مسئول نهضت داوطلبی پژوهشگاه»، دکتر مرجان صفاری «نایب‌رئیس بانوان فدراسیون» و خانم مهدیه سراجی «سفیر فیزو در ایران» در سالن کنفرانس پژوهشگاه در جمع نیرو‌های داوطلب برگزار شد.
در ابتدایی این کارگاه، دکتر شریف نژاد با ابراز خرسندی از تشکیل نهضت داوطلبی در پژوهشگاه تربیت‌بدنی، اظهار داشت: ما نیروی انسانی را جز ارکان اصلی و سرمایه‌های اجتماعی می‌دانیم و آنها را در اولویت قرار می‌دهیم.
 وی بابیان اینکه حضور داوطلبان آموزش‌دیده برای پژوهشگاه تربیت‌بدنی بسیار حائز اهمیت و باارزش بوده افزود: آنها در جایگاه سفیران این مجموعه هستند و ارتباط ما با داوطلبان، یک تعامل و مشارکت دوجانبه و بازی برد برد است و تلاش می‌کنیم تا موقعیت‌ها و شرایطی که در پژوهشگاه تربیت‌بدنی وجود دارد را با آنها به اشتراک بگذاریم.
در ادامه این کارگاه، دکترمحمد حسین علیزاده، کارگاه آموزشی آشنایی با ساختار و رویدادهای فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی را بر اساس اصول و شاخص‌های فیزو عنوان کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا خودمان را با تشکیلات مهم و جهانی فیزو تطبیق داده و فعالیت‌های خودمان در تراز جهانی باشد.
سرپرست فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال در المپیاد ورزش همگانی که در سال گذشته با حضور چهار هزار دانشجو برگزار شد، ۷۰ درصد از عوامل اجرایی و فنی را دانشجویان داوطلب تشکیل می‌دادند که نقش مهم و تأثیرگذاری داشتند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز قصد داریم مشارکت دانشجویان را به شکل وسیع‌تری داشته باشیم و از نیروهای داوطلب آموزش‌دیده و نیروهای انسانی ذخیره‌شده برای همکاری در رویدادهای گوناگون به‌تناسب نیاز به همکاری دعوت نماییم.
پس از پایان صحبت‌های دکتر علیزاده، خانم سراجی «مدرس کارگاه»، بخش آموزشی کارگاه را آغاز کرد و در ادامه، دکتر صفاری در برخی مباحث، توضیحاتی تکمیلی را ارائه داد.
در این کارگاه آموزشی 2 ساعته، تاریخچه و معرفی سازمان فیزو، اهداف، برنامه‌ها، ساختار و کمیته‌های این سازمان، معرفی رویدادهای ورزشی فیزو (بازی‌های تابستانی دانشگاهی فیزو، بازی‌های زمستانی دانشگاهی فیزو، مسابقات قهرمانی جهان دانشگاهی و جام‌ها و لیگ‌های جهانی دانشگاهی)، معرفی رویدادهای آموزشی فیزو (گردهمایی جهانی فیزو، آکادمی رهبران فیزو، کنفرانس جهانی فیزو، روز جهانی ورزش دانشگاهی ارائه شد.
جشنواره فیزو و برنامه ‎‎های آموزشی در زمان بازی‌های جهانی تابستانی و زمستانی)، معرفی برنامه‌های آموزشی فیزو (پروژه‌های مشترک فدراسیون‌های ملی و فیزو، بورسیه‌های تحصیلی، برنامه خبرنگاران جوان، برنامه داوطلبان بین‌المللی، کمیته دانشجویان فیزو، دانشگاه سالم فیزو و برنامه مبارزه با دوپینگ فیزو و وادا) و همچنین تبادل تجربه در خصوص مشارکت در رویدادها و برنامه‌های آموزشی و ورزشی فیزو دیگر موضوعاتی بود که به صورت آنلاین مطرح شد.

 

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی آشنایی با ساختار فیزو پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی فدراسیون بین‌المللی ورزش دانشگاهی


نظر شما :