کتاب « زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها » منتشر شد

کتاب « زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها » اثر پروفسور تئودور بومپا به‌تازگی روانه بازار کتاب شد

۱۵ مهر ۱۳۹۸ | ۱۷:۱۴ کد : ۱۷۳ معاونت فرهنگی و اجتماعی اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۴۲۲
کتاب « زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها » اثر پروفسور تئودور بومپا به‌تازگی روانه بازار کتاب شد

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه تربیت ‌بدنی و علوم ورزشی، کتاب « زمان‌بندی تمرین برای ورزش‌ها »، (نسخه به‌روزرسانی شده و چاپ جدید کتاب "زمان‌بندی و طراحی تمرین قدرتی در ورزش ـ برنامه‌های تمرینی برای اوج قدرت در 35 رشته ورزشی)، اثر تئودور بومپا و کارلو ای بازیچلی ترجمه: دکتر حمید آقاعلی‌نژاد، دکتر حمید رجبی، مهدی عباس‌زادگان و بهنام حیدری به‌تازگی از سوی انتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی منتشر شد
بخش اول (فصل‌های 1 تا 7) نظریه‌های اصلی اثرگذار بر تمرین قدرتی را مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که توان و استقامت عضلانی کیفیت بدنی ترکیبی می‌باشند. بخش اول همچنین توضیح می‌دهد که چرا حرکات ورزشی معینی به نوع معینی از قدرت نیاز دارند و چرا بلند کردن ساده وزنه‌ها بر عملکرد سودی نخواهد داشت.
یک برنامه تمرین قدرتی موفق، به سطح دانش شما در فیزیولوژی قدرت بستگی دارد. اطلاعات موجود در فصل 2، "پاسخ عصبی عضلانی به تمرین قدرتی"، به‌سادگی نشان می‌دهد که افراد با تمامی سوابق ورزشی می‌توانند آن را درک کنند. مورد جدید در ویرایش سوم، که به‌طور مفصل در فصل 3 توضیح داده‌شده است، "تمرین دستگاه‌های انرژی"، از مثال‌های کاربردی برای نشان دادن تلفیق تمرین قدرتی و متابولیکی در ورزش‌های مختلف استفاده می‌کند. هرچه دانش شما در این زمینه بیشتر باشد، طراحی برنامه‌هایی که منجر به انتقال فواید تمرین قدرتی به مهارت‌های ویژه ورزشی شود آسان‌تر خواهد بود. فصل 4 و 5 بر اهمیت بازگشت به حالت اولیه در تمرین قدرتی تأکید می‌کند و حاوی اطلاعاتی در مورد تسهیل بازگشت به حالت اولیه سریع‌تر پس از تمرینات و افزایش سازگاری‌های تمرین به‌ویژه از راه تغذیه مناسب می‌باشد. از موارد افزوده‌شده دیگر در این کتاب، فصل 7 تمامی مفاهیم روش‌شناسی مربوط به زمان‌بندی تمرین را توضیح می‌دهد؛ این فصل شمارا قادر می‌سازد تا برنامه‌های سالیانه را در ورزش‌های مختلف تحلیل و طراحی کنید. بخش اول با توضیح اصول تمرین و چگونگی کاربرد آنها در تمرین قدرتی به پایان می‌رسد.
بخش دوم (فصل‌های 8 تا 10)، با بحث عناصر طراحی برنامه تمرین قدرتی، یعنی دستکاری متغیرهای تمرینی و چگونگی تأثیر آن بر تمرین شروع می‌شود. هر 2 مورد برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت و بلندمدت، با تأکید اصلی بر برنامه‌های هفتگی و زمان‌بندی برنامه‌های سالیانه، با جزئیات کامل برای کمک به درک این مفاهیم در تمرین توضیح داده می‌شود. پیشینه مختصری از مفهوم زمان‌بندی نیز ارائه‌شده است.


بخش سوم (فصل‌های 11 تا 15)، تمامی مراحل زمان‌بندی قدرت را توضیح می‌دهد. در هر مرحله، بهترین روش‌های تمرینی در دسترس برای ارتقای ورزشکاران به بالاترین سطح ارائه‌شده است.
این کتاب در قطع: وزیری (498 صفحه) و به قیمت:600،000 ریال در اختیار دوستداران کتب حوزه علوم ورزشی قرار گرفته است.
علاقه‌مندان می توانند برای دریافت این کتاب  با شماره تلفن‌های 88747884-88747632 داخلی 214 تماس حاصل نمایند.

                                              دانلود فایل pdf صفحات نخست کتاب 

 

کلید واژه ها: کتابزمان‌بندی تمرین برای ورزش‌هاتئودور بومپاانتشارات پژوهشگاه تربیت‌بدنی


نظر شما :